مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۳۰آذر


شرکت های نفتی روسی و غربی در حال مذاکرات درباره بازگشت به ایران هستند

"آندره لوگانسکی" نماینده تجاری روسیه در ایران در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» اظهار داشت شرکت های نفتی روسی و غربی خواستار بازگشت به بازار ایران پس از لغو تحریمات هستند اما دولت جمهوری اسلامی باید تعدادی از ابتکارت را در این زیمنه مطرح سازد.

آندره لوگانسکی گفت:" بسیاری از شرکت های اروپایی و غربی در حال مذاکرات درباره بازگشت به ایران هستند چون نکات مثبت کار در ایران از جمله نیروی انسانی و برق ارزان در داخل اسن کشور، جمایت از سرمایه گذاری ها در قوانین داخلی و معافیت از مالیات ها را می بینند" .

نماینده تجاری روسیه در ایران افزود مانع اصلی در این زمینه تحریمات نیست بلکه قانون اساسی جمهوری اسلامی است که طبق آن استفاده از میدان های نفتی بر اساس توافقنامه های تقسیم محصولات مجاز نیست.

آندره لوگانسکی در توضیح گفت:" در ایران هر شرکت نففتی موظف است صددرصد نفت استخراجی خود را به دولت بدهد و سپس می تواند در انتظار جبران سرمایه گذاری های خود باشد" وی افزود اکنون مذاکرات درباره حل این مساله بر اساس اصل تقسیم محصولات بر اساس قانون جریان دارد.

نماینده تجاری روسیه از پیش بینی مدت مذاکرات شرکت های روسی و خارجی دربارهخ بازگشت به ایران خودداری ورزیده و گفت همه چیز وابسته به شرکت های مشخص است.

شرکت روسی "لوک اویل" در اواخر نوامبر در حال مذاکرات پرتحرک با شرکای ایرانی برای از سرگیری کار در این کشور از جمله در میدان نفتی اناران پس از لغو تحریمات بین المللی است. "بیژن نامدار زنگنه" وزیر نفت ایران بنوبه خود اعلام کرد بازگشت به ایران را علاوه بر لوک اویل با نمایندگان شرکت های غربی بریتیش پترولیوم، شل و توتال نیز مورد بحث قرار داده است.
خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/2014_12_17/281390236/

۹۳/۰۹/۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی