مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۳۰آذر



مسکو را بشناس


پروژه جهت یاب - گردشگری " مسکو را بشناس" در پایتخت روسیه کار خود را آغاز کرد. در سایت um.mos.ru می توان اطلاعاتی راجع به مکان های جالب و غیر معمولی شهر دریافت کرد. بیش از 800 طرح معماری ، تقریبا صدها بیوگرافی از اشخاص مشهور و 30 مسیر توریستی در این شبکه جای دارد.

پروژه جهت یاب - گردشگری " مسکو را بشناس" در پایتخت روسیه کار خود را آغاز کرد. در سایت um.mos.ru می توان اطلاعاتی راجع به مکان های جالب و غیر معمولی شهر دریافت کرد. بیش از 800 طرح معماری ، تقریبا صدها بیوگرافی از اشخاص مشهور و 30 مسیر توریستی در این شبکه جای دارد. این پروژه نه تنها برای توریست ها بلکه برای مسکوئی ها هم جالب است برای آنکه هر فرد در صورت تمایل بر اساس اصول " ویکی پدیا" می تواند آنرا تکمیل کند.

هر توریست با گوشی های هوشمند و یا تبلت می تواند در مسکو بدون راهنما گردش کند. ضمنا نه تنها برنامه های توریستی لازم یعنی کرملین ، میدان سرخ و صومعه ی دختران بلکه مکان های دلخواه را خواهد دید. گشتن در کوچه های قدیمی و دریافت اطلاعات در خصوص قصرها و کلیساهای مرکز تاریخی هم هست. برای این کار باید به سایت um.mos.ru وارد شده و فایل مربوط به تلفن همراه را ذخیره کرد. سرگی شاکریل ، سرپرست طرح " مسکو را بشناس" در مصاحبه ای با صدای روسیه گفت :

سایت " روسیه را بشناس" برای دریافت اطلاعات مختلف در خصوص میراث فرهنگی پایتخت یعنی موزه ها ، مناطق و اشخاص تاریخی است. ما امکان گردش در مسیر های گوناگون شهر را فراهم کرده و آنها را با عناوین مختلف تقسیم بندی کرده ایم. در تمامی سطوح فیلترهای مختلفی قرار دارند. اگر فردی به طور مثال به آثار آوانگارد دوره های مشخصی علاقه مند است می تواند تمامی اطلاعات را دریافت نماید. اگر یک خانواده جوان باشد ، می تواند مسیر هایی برای کودکان انتخاب کند که مرکز آموزش و پرورش در اختیار ما قرار داده است.

یکی از دکمه های ورود به سایت کد های گرافیکی بناهای معماری مسکو ، تاریخ و فرهنگ است. اکنون تعداد آنها بیش از 500 ساختمان است. فقط باید دوربین تلفن را روی جدول قرار دهید ، برنامه ی ویژه ای کد را شناخته و صفحه ی لازم سایت اطلاعاتی – جهت یاب را می یابد. امکان ایجاد مسیر ویژه ی خود هم وجود دارد ، سرنوشت خانه های مشهور پایتخت در داستان های جالبی درباره ی شهر شکل می گیرد. سرپرست پروژه می گوید :

یک گزینه ی بسیار جالب به عنوان" واقعیت تکمیلی" وجود دارد. با قرار گرفتن در خیابان شما می توانید این سایت را باز کرده و با تلفن به سمت های مختلف بچرخید ، ببینید که در چه فاصله ای از شما بناهای معماری قرار دارند. این راه حل جالبی است تا در شهر گم نشده و سریع مکان های دیدنی که به شما نزدیکند را بیابید.

مسکوشناس ها ، مورخین، نویسندگان و خبرنگاران در این پروژه همکاری کرده اند. با کمک آنها خانه ها و مسیر ها مشخص شد. آنها در این سایت به عنوان طراحان معرفی شده اندو همچنین مسیرهای دوچرخه سواری، تاریخی و موضوعی در مناطق مختلف و خیابان ها وجود دارد. این سایت همانطور که سازندگان آن می گویند با داستان ها ، عکس ها و گردش های تصویری و صوتی تدریجا تکمیل تر خواهد شد. سایت مذکور فعلا به دو زبان روسی و انگلیسی است. اما طرح های راهنما به زبان های آلمانی، اسپانیایی و چینی در دست کار است. طراحان این پروژه تاکید می کنند که ما سعی داریم این منابع حداکثر رفاه را برای مردم فراهم کنند.
خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/2014_01_31/127945169/

۹۳/۰۹/۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۱)

۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۰:۲۳ افسر ولایی مهدی(عج)

یه چالش جدید راه انداختیم... بنام چالش تاخیر شب یلدا... !!!
امسال شب یلدا دقیقا همزمان با شب وفات پیامبر(ص) است که شب بسیار سنگینیه، و دور هم جمع شدن و خوردن انواع غذاها هیچ صورت خوشی نداره... حتی اگه بگیم ما که نمیخندیم و فقط دور هم جمع میشیم!
خواهشا اگه برای پیامبر این دین زیبا و کامل احترام قائلید این مطلب رو تو همه شبکه های اجتماعی پخش کنید... قرار نیست خبر خوبی به دستتون برسه، فقط قراره برای از بین نرفتن حرمت غم سنگین رحلت پیامبرمون تلاش خودمونو بکنیم...
ان شاءالله باخانوادتون قرار بزارید شب اول ربیع الاول(شب چهارشنبه) هم شب یلدا رو جشن بگیرید و هم تموم شدن ماه صفر رو!
چون پیامبرفرمودن:به من مژده تموم شدن ماه صفر رو بدین...
ان شاءالله با اینکار دل آقامون امام زمان (عج) رو شاد کنیم...

التماس دعای فرج + بصیرت + اخلاص + شهادت.

یـ مهدی (عج) ـا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی