مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۲۷بهمن

اگر قصد خرید ساعت هوشمند اپل را دارید باید ۲ تا ۳ ماه دیگر صبر کنید. ولی انتخاب ساعت هوشمند اپل به‌سادگی انتخاب گوشی‌ها و تبلت‌های آن نیست. آن‌طور که در سایت رسمی این شرکت آمده، ساعت اپل در ۳۴ مدل مختلف به همراه ۹ تصویر ساعت عرضه می‌شود که با گزینه‌های متعدد شخصی‌سازی می‌توان میلیون‌ها تم و استیل مختلف در آن پیاده کرد. در این مقاله می‌خواهیم با تمام مدل‌های این ساعت که تاکنون اعلام‌شده‌اند آشنا شویم.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل

سه مدل بدنهٔ مختلف

اولین قدم در انتخاب یک ساعت اپل، انتخاب مدل بدنهٔ آن است. تمام ساعت‌های اپل شکل مستطیلی با گوشه‌های گرد دارند ولی بر اساس جنس بدنه به سه مدل تقسیم می‌شوند: Watch Sport, Watch و Watch Edition.


۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


Watch


این مدل ساعت معمولی اپل است که از فولاد ضدزنگ بسیار صیقلی ساخته‌شده و به رنگ‌های مشکی یا نقره‌ای عرضه می‌شود.

شیشهٔ محافظ صفحهٔ نمایش این ساعت از جنس یاقوت است که مشابه الماس جزو سخت‌ترین مواد شفاف دنیا است.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


Watch Sport


Sport سبک‌ترین مدل ساعت اپل است. بدنهٔ آن از آلومینیوم آبکاری شده ساخته‌شده است که دارای استحکامی ٪۶۰ بیشتر از آلیاژهای متداول آلومینیوم می‌باشد.

در این ساعت به‌جای شیشهٔ گران‌قیمت یاقوتی از شیشهٔ سبک‌تری استفاده‌شده که اپل به آن شیشهٔ تقویت‌شده Ion-X‌ یا آلومینوسیلیکات می‌گوید.

Watch Sport به رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری مات عرضه می‌شود که مشابه رنگ آیفون ۶ است. این ساعت بااینکه به زیبایی دو مدل دیگر نیست ولی ۳۰٪ سبک‌تر است.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


Watch Edition


این ساعت گران‌ترین ساعت اپل است زیرا بدنهٔ آن از طلای ۱۸ عیار ساخته‌شده و در دو رنگ طلای زرد و طلای قرمز عرضه می‌شود. مهندسین اپل آن را به‌گونه‌ای ساخته‌اند که استحکام آن دو برابر طلای معمولی باشد.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل



بندهای قابل تعویض

شکل ساعت اپل را می‌توان به‌راحتی با تغییر بند آن، عوض کرد. ۶ مدل بند در ۱۹ رنگ مختلف برای ساعت اپل موجود می‌باشد. مکانیسم اتصال بندها نیز منحصربه‌فرد است. به‌گونه‌ای که خیلی راحت و بدون احتیاج به پیچ‌گوشتی می‌توانید بند را عوض کنید. ساعت اپل با تعویض بند هم با لباس مجلسی و هم با لباس ورزشی شماست می‌شود.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


بند فلزی لینکی

این بند که به همراه ساعت معمولی اپل عرضه می‌شود، از فولاد ضدزنگ ساخته‌شده و با بدنهٔ فلزی ساعت ست است.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


اپل می‌گوید این بند بیش از صد قطعه دارد و با قفل پروانه‌ای بسته می‌شود. ویژگی مهم آن این است که لینک‌ها بدون احتیاج به ابزار خاصی، تنها با فشار یک دکمه از هم جدا می‌شوند و می‌توانید طول آن را کم یا زیاد کنید.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل



زنجیرهٔ میلانی

یکی از باکلاس‌ترین بندهای ساعت اپل، زنجیرهٔ میلانی (Milanese loop) نام دارد. طراحی این بند شامل فولاد ضدزنگ به‌هم‌بافته شده است که یک‌تکه و یکپارچه است و به‌صورت مغناطیسی در هم قفل می‌شود. حتی اگر Watch Edition گران‌قیمت را نداشته باشید، ترکیب این بند با ساعت معمولی اپل بسیار شیک و جذاب خواهد بود.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل



بند چرمی با قفل جدید

این بند چرمی اولین گزینه از میان سه مدل بند چرمی ساعت اپل است. گفته‌شده چرم باکیفیت بکار رفته در آن مال یک دباغی فرانسوی است که بیشتر از ۲۰۰ سال در این شغل قدمت دارد. البته اپل یک قفل امروزی بر روی این بند کلاسیک گذاشته است. این قفل دوتکه به‌صورت آهنربایی وقتی بسته می‌شود، همانند یک قفل معمولی است.

این بند برای ساعت معمولی در رنگ‌های صورتی روشن، قهوه‌ای و آبی، و برای ساعت طلایی در رنگ‌های قرمز روشن و خاکستری عرضه می‌شود.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل



بند چرمی با قفل ساده

این بند چرمی با قفل معمولی و کلاسیک است که در بسیاری از بندهای چرمی یافت می‌شود. قفل این بند بسته به نوع ساعتی که خریده‌اید از جنس فولاد یا طلای ۱۸ عیار خواهد بود.

این بند از چرم هلندی است و در رنگ‌های مشکی برای ساعت معمولی و آبی برای ساعت طلایی عرضه می‌شود.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل



بند چرمی حلقه‌ای

این بند چرمی با طرحی کاملاً متفاوت از دو بند قبلی است. بند به‌صورت حلقه‌های به هم متصل درآمده و بر روی آن برجستگی‌هایی وجود دارد. این بند نیز همانند زنجیرهٔ میلانی به‌صورت مغناطیسی بر روی‌هم قفل می‌شود.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


اپل می‌گوید چرم این بند ایتالیایی است و در سه رنگ سنگی، قهوه‌ای روشن و آبی روشن عرضه می‌شود.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


بند اسپرت

بااینکه اسم این بند اسپرت است ولی به همراه هر سه مدل ساعت اپل عرضه می‌شود. این بند از لاستیک نرم «فلورو الاستومر» ساخته‌شده و توسط یک پین ساده و کوچک قفل می‌شود.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


بند اسپرت در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی، سبز و صورتی عرضه خواهد شد که با هر سه مدل ساعت اپل همخوانی دارد.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل



اندازهٔ ساعت اپل

ساعت اپل در دو سایز عرضه می‌شود. یکی با ارتفاع ۳۸ میلی‌متر برای مچ‌های باریک‌تر و دیگری با ارتفاع ۴۲ میلی‌متر. شاید مدل ۳۸ میلی‌متری شیک‌تر باشد ولی مدل ۴۲ میلی‌متری دارای صفحهٔ بزرگ‌تری است و ازلحاظ کارایی بهتر خواهد بود.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


لازم به ذکر است برخی بندها فقط برای یک سایز خاص ساخته‌شده‌اند. مثلاً بند چرمی با قفل جدید فقط برای ساعت ۳۸ میلی‌متری و بند چرمی حلقه‌ای مخصوص ۴۲ میلی‌متری است.


تصویرهای ساعت

۹ تصویر مختلف ساعت (Watch Face) به‌طور پیش‌فرض بر روی هر ساعت هستند. البته اپل ابزاری به نام WatchKit عرضه کرده که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تصویرهای متنوع جدیدی برای ساعت اپل ایجاد کنند.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


۹ تصویر ساعت اپل شامل ۵ ساعت آنالوگ و ۴ ساعت دیجیتال است. ساعت‌های دیجیتال علاوه بر اینکه ساعت و تاریخ را نمایش می‌دهند، قابلیت‌های جالب متنوعی هم دارند. برای مثال ساعت Solar نحوهٔ حرکت خورشید را بر اساس مکان و زمان شما نشان می‌دهد. ساعت Astronomy یک زمین سه‌بعدی به همراه قرص ماه و حرکت سیاره‌ها را بر روی صفحه نمایش می‌دهد. ساعت Modular نیز می‌تواند برخی اطلاعات مثل وقایع ثبت‌شده بر روی تقویم، آمار بورس، و پیش‌بینی هواشناسی را بر روی صفحه نمایش دهد.

۳۴ مدل مختلف ساعت اپل


نتیجه‌گیری

امروزه چون هرکسی یک گوشی موبایل دارد، برای ساعت دست کردن، انگیزه‌ای فراتر از اطلاع یافتن از زمان وجود دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی ساعت، اثر آن در زیبایی فرد است. اپل از این موضوع به‌خوبی بهره برده و سعی کرده ساعت هوشمندی طراحی کند که با تنوع بسیار زیاد، تمام سلیقه‌ها را به خود جلب کند.


۹۳/۱۱/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی