مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۲۹اسفند


خرس های ربات به کمک نسل سالخورده ی ژاپن خواهند شتافت

ژاپنی ها به شدت نگران افزایش شمار شهروندان سالخورده و موضوع پرستاری از این قشر جامعه هستند.

تعداد افراد سالمند در ژاپن روز به روز بیشتر و توان فراهم سازی آسایش آنها روز به روز کمتر می شود.

به خاطر کمبود پرستاران و افراد متخصص در این زمینه، متخصصان دانشگاه فن آوری های پیشرو "RIKEN " ژاپن با همکاری کمپانی "Sumitomo Riko " اقدام به طراحی و تولید ربات های پرستار جدیدی با نام "ROBEAR " نمودند که ترجمه ی آن، مخفف "خرس ربات" می شود.

نسل پیشین خرس های ربات با نام های "RIBA " و "RIBA II " به ترتیب در سالهای 2009 و 2011 میلادی به تولید و بهره برداری رسیدند و وظیفه ی اصلی آنها، حمل افراد ناتوان بوده است.

ربات جدید می تواند بیمار را از روی تخت بلند کرده و بر روی ویلچر قرار دهد. همچنین می تواند به عنوان تکیه گاهی مطمئن، افراد را در بلند شدن یاری دهد.

مهمترین تمایز ربات جدید از مدل های پیشین در این است که "ROBEAR " تمامی وظایف و دستورات را نرم تر، با مهارت بیشتر، آرامتر و بهتر برای بیمار انجام می دهد.

خرس جدید فاقد هرگونه دکمه بوده و دستورات لازم توسط سنسورهای مخصوص دریافت می شود. این بدان معناست که این ربات با تماس دست انسان دستور می گیرد.

بدن ربات از الیاف نرم پوشیده شده و تمامی محورهای حرکتی و پیچشی آن نیز کاملا پوشیده شده اند. شکل ظاهری ربات نیز ترکیبی از آدم برفی، خرس قطبی و یک اسباب بازی غول پیکر بامزه است. طراحان این ربات بر این عقیده اند که این شکل ظاهری آن به خوبی در بیماران ایجاد اعتماد، عدم ترس و آرامش می کند.

از دیگر تفاوت های ربات جدید می توان به وزن آن اشاره نمود. خرس های ربات "RIBA " و "RIBA II " هر کدام 230 کیلوگرم وزن داشته اند."ROBEAR " تنها 140 کیلوگرم است ولی از پایداری بهتری نسبت به مدل های پیشین برخوردار است. راز این پایداری در نوآوری طراحی است که به ربات اجازه می دهد تا فاصله ی بین اجرای خود را در وضعیت های مختلف تغییر دهد.

بدون شک، "ROBEAR " نه تنها برای افراد سالمند، بلکه برای بیمارن تمامی رده های سنی و معلولان نیز مفید واقع خواهد شد.
خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/news/2015_03_16/283351606/

۹۳/۱۲/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی