مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۰۶شهریور

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که ازدواج اجباری دختران در بنگلادش به معضلی جدی تبدیل شده و خانواده ها به دلیل مشکلات اقتصادی و فرهنگی دختران را زیر سن قانونی به خانه بخت می فرستند.




تازه ترین گزارش دیده‌بان حقوق بشر حاکی از آن است که حدود 30 درصد از دختران بنگلادشی پیش از رسیدن به سن 15 سالگی به ازدواج واداشته می‌شوند. اگر چه ازدواج کودکان در این کشور از لحاظ قانونی ممنوع است اما بسیاری‌ با پرداخت رشوه تاریخ تولد ذکرشده در شناسنامه این دختران را تغییر می‌دهند تا بتوانند قصد خود را محقق کنند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود از بنگلادش خواسته، پیش‌نویس قانونی که سن ازدواج را به 16 سال کاهش می‌دهد، لغو کند و گام‌هایی جدی در راه مقابله با معضل ازدواج کودکان بردارد. 

بنگلادش از جمله کشورهایی است که با توجه به فاجعه‌ها و سانحه‌های طبیعی پیاپی با معضل فقر دست‌ به ‌گریبان است و از آنجایی که دختران در خانواده‌های فقیر باری اقتصادی تلقی می‌شوند در سنین کم آنها را شوهر می‌دهند.

۹۴/۰۶/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی