مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۱۶مهر

 کیفیت استثنایی این الماس 100/20 قیراطی  و رتبه بندی «D» که به الماس‌های بی‌رنگ و بسیار نادر اطلاق می‌شود باعث شده است که این الماس در دسته الماس‌های برلیانی برش خورده در صدر قرار بگیرد. این الماس نه تنها بزرگترین الماس برلیانی برش خورده عرضه شده در حراجی است، بلکه این سنگ اولین الماس بالای یکصد قیراط فروخته شده در حراجی‌های ایالات متحده محسوب می‌شود. این سنگ خارق‌العاده گران‌ترین الماس بی‌رنگ فروخته شده در حراجی نیویورک است. الماس‌های به این اندازه معمولا به صورت برلیانی برش داده نمی‌شود و این نکته خود به جذابیت بیشتر این سنگ افزوده است.

 

 

 

 این الماس گرا‌نبها از یک سنگ خام 200 قیراطی برش داده شده و در معادن خانه جواهر دوبیرز در آفریقا یافت شده و تراش آن نزدیک به یک سال زمان برده است. لیزا هوبارد مدیر بخش جواهرات خانه حراج ساتبی در آمریکای شمالی و جنوبی می‌گوید: «این الماس به معنای واقعی کلمه استثنایی است و فروش این سنگ به این قیمت واقعا خوشحال‌کننده و باورنکردنی است، در طول رونمایی و تور یک هفته‌ای در نیویورک مردم زیادی از سراسر جهان برای تماشای این سنگ به شعبه ساتبی در نیویورک آمده‌اند و این برای ما افتخار بزرگی است».

 در بیست و پنج سال گذشته، تنها شش الماس بالای یکصد قیراط در حراجی‌ها به فروش رسیده است که پنج الماس از این فهرست گرانبها در حراجی ساتبی در ژنو،هنگ کنگ و نیویورک چکش خورده است. در حالی که اخبار پیرامون حراجی‌ها معمولا به سنگ‌های درشت ختم می‌شود با این حال باید گفت که فروش بخش‌های دیگر حراجی نیز بسیار موفقیت‌آمیز بوده و مجموع کل حراج را به 65 میلیون دلار رسانده که برای ساتبی نیویورک یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود.

 

از دیگر سنگ‌های به نسبت درشت این حراجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حلقه نامزدی با الماس بیضی برش خورده 22/30 قیراطی به قیمت 3/3 میلیون دلار و انگشتر مزین به الماس صورتی بنفش فانتزی برش خورده و یاقوت به قیمت 2/4 میلیون دلار. سنگ‌های قیمتی رنگی  نیز در این حراجی به صورت آنلاین و حضوری بسیار پرطرفدار بوده و در میان آنها پلاک الماس و زمرد سبز که زمانی به همسر صنعتگر معروف آمریکایی هنری فِلَگلر تعلق داشته است به قیمت 2/8 میلیون دلار به فروش رسیده و در میان سه سنگ گرانقیمت حراجی جای گرفته است. گردنبند طراحی شده به سبک امپراطوری مغول متعلق به دهه بیست میلادی و خانه جواهر کارتیه که طراح آن چارلز ژاکو افسانه ای است نیز به قیمت 2/6 میلیون دلار به فروش رسید.  این گردنبند پلاتین با زمرد، یاقوت،لاجورد و الماس تزئین شده و زمانی به همسر بارون یوجین روتشیلد تعلق داشته است.

 حلقه نامزدی یاقوت کشمیری و الماس از خانه جواهر کارتیه متعلق به سال 1915 نیز به قیمت 1/9 میلیون دلار در حراجی ساتبی فروخته شده است. از فروش‌های گرانقیمت دیگر این حراجی می‌توان به سنجاق سینه یاقوت و الماس تیفانی به طراحی شلومبرگر معروف اشاره کرد که یک میلیون دلار به فروش رسید. گری شولر رئیس بخش جواهرات ساتبی نیویورک می‌گوید: «تاثیر خریداران خصوصی در سراسر حراجی کاملا مشهود بود و هشت قطعه جواهر از ده قطعه عرضه شده توسط افراد و مجموعه‌های شخصی خریداری شده است ».

۹۴/۰۷/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی