مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۶۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۹تیر
سایت رسمی وزارت خارجه امریکا تصاویری از پشت صحنه مذاکرات منتشر کرد

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹تیر
مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹تیر
 در چندین سال گذشته شاهد پیش‌نمایش کانسپت این خودرو در نمایشگاه‌های مختلف بودیم، حالا نسل جدید فورد S-MAX وارد بازار شده و مثل سایر خودروهای فورد جلوپنجره ای مشابه جلوپنجره‌های استون مارتین دارد. اگر از طرفداران خودروهای سدان متوسط باشید از رانندگی با این خودرو لذت خواهید برد چراکه این خودرو از تجربه نسل جدید موندئو استفاده کرده است.

طبق گفته ی فورد، 65 درصد از 400 هزار مشتری نسل قبلی این خودرو، به دنبال نسل جدید این خودرو هستند و از این تعداد 70 درصد آنها مدل تیتانیوم این ماشین را می‌خواهند که بالاترین مدل این خودرو محسوب می‌شود فروش خوب این خودرو تنها یک دلیل دارد و آن سواری خوب فورد S-MAX است.

بررسی مینی ون جمع‌و‌جور فورد S-MAX

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹تیر

«ارتش "چرا" ندارد.» این جمله معروفی است که بسیاری از پسران سربازی رفته، گفته یا شنیده‌اند. هم نشان از سختی‌های کار کردن در ارتش دارد و هم به این معناست که نباید در مورد چرایی آن سختی‌ها چیزی پرسید. ما هم بدون این‌که از چرایی سختی‌های تمرین‌های نظامی ارتش‌های جهان سوالی کنیم؛ سراغ‌ سخت‌ترین و البته عجیب‌ترین‌ها رفتیم.

جام‌جم در ادامه به نقل از سایت ODDEE نوشت: وجه مشترک همه این تمرین ها این که قرار است بدن انسان به عنوان اصلی ترین نیروی فرد در صحنه نبرد تقویت شود اما این خطر هم در تمرینات وجود دارد که سرباز جان خود را از دست بدهد!

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹تیر

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این روش با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است.

در مطالعه جدید تاکید شده که این روش سریع برای گرم کردن مواد خوراکی عوارض بسیاری برای سلامتی دارد و باعث می‌شود که مقدار قابل توجهی از مواد شیمیایی سمی وارد غذا شود. برخی از این مواد شیمیایی عامل بروز مقاومت انسولینی و فشارخون بالا هستند که هر دوی این نارسایی‌ها، فاکتورهای مهم در بروز دیابت به حساب می‌آیند.

دکتر «لئوناردو ترانساندی» از مرکز پزشکی «لانگون» در نیویورک گفت: احتمال اینکه این مواد شیمیایی به میزان کم و از راهی غیر از گرم کردن مواد خوراکی نیز وارد بدن شوند، وجود دارد اما حرارت، میزان آلودگی را افزایش می‌دهد.

این تیم تخصصی به مطالعه دو نوع فتالات که در مواد پلاستیکی وجود دارند و استفاده از آنها از 10 سال پیش در تولید مواد پلاستیکی رایج شده، پرداختند. در این بررسی سطح DINP و DIDP در نمونه ادرار تعدادی کودک و نوجوان مورد مطالعه قرار گرفت تا ارتباط احتمالی میزان این دو ترکیب با سطح فشارخون ارزیابی شود.

به گفته ترانساندی در این مطالعه فاکتورهای دیگری همچون رژیم غذایی، جنسیت، نژاد، سن، درآمد و فاکتورهای دیگر موثر در بالا رفتن فشارخون در نظر گرفته شدند. در بررسی انجام شده مشخص شد رابطه مستحکمی بین فشارخون بالا و سطح DINP/DIDP در نمونه ادرار شرکت‌کنندگان وجود دارد. همچنین این رابطه علت – معمولی نیست اما از این واقعیت حکایت دارد که فتالات‌ها ممکن است به افزایش فشارخون کمک کنند.

به گزارش مدیکال دیلی، این تیم تخصصی برای جلوگیری از افزایش سطح دو ترکیب DINP و DIDP در بدن روش‌های زیر را توصیه می‌کنند:

1- عدم استفاده از ظروف پلاستیکی برای گرم کردن موادغذایی داخل مایکروفر

2- خودداری از شست‌وشوی ظروف پلاستیکی داخل ماشین ظرفشویی

3- عدم استفاده از ظروف پلاستیکی با برچسب 3، 6 و 7. این اعداد معمولا داخل "نماد بازیافت" نشان داده می‌شوند. اگر ظروف پلاستیکی این مشخصات بازیافت را داشته باشند، حاوی مواد شیمیایی مضری هستند.

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹تیر

پایگاه خبری شام تایمز به نقل از یک پایگاه خبری چینی نوشت: این شخص که نامش چو لیانگ بود در سال ۱۶۷۷ میلادی متولد و در سال ۱۹۳۳ میلادی از دنیا رفت.لیانگ بیشتر زندگی خود را در کوهها صرف جمع آوری گیاهان خوراکی و دارویی کرد.

 راز طول عمری مردی که ۲۵۶سال زندگی کرد


موضوعی که باورش دشوار است آن است که او در سن ۷۱ سالگی به ارتش چین ملحق شد و به عنوان مربی فنون رزمی و دفاع از خود و مشاور نظامی خدمت کرد. او زمانی که صد ساله شد دستاوردهایش در زمینه طب چینی بروز کرد و از دولت جایزه ویژه گرفت.

لیانگ در سن ۲۰۰ سالگی به عنوان استاد سخنران به دانشگاه می‌رفت و در آن سنین بود که تعداد زیادی قرار ملاقات از خارج با وی گذاشته شد.لیانگ در طول عمرش با ۲۳ زن ازدواج کرد و تعداد بسیار زیادی فرزند و ۱۸۰ نوه داشت.طول عمر لیانگ سه علت دارد یکی آن که او برای مدت زمان طولانی غذای گیاهی مصرف می‌کرد.دیگر آن که او همواره آرام بود.

سوم آن که نوعی چایی (دمنوش) گیاهی به نام دیوخار می‌نوشید.

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹تیر
مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۸تیر

هر ساله کولی های بلغارستان طی چندین جشنواره که در آن زنان و مردان به همراه دختران و پسر جوان حضور می یابند برای زوج های جوان یار زندگی انتخاب می کنند.


خانواده های دختران با دریافت پولی که گاهی مبلغ آن به 4500 دلار می رسد دختر خود را به عقد یک پسر در می آورند، آنها به این مکان بازار عروس می گویند شاید به این دلیل که در ازای خواستگاری از پسر پول دریافت می شود.

"بازار عروس” در "استارا زاگورای” بلغارستان پارکی است که دختران دم بخت چهار مرتبه در سال که معمولا در مناسبت های مذهبی بهار و تابستان است حضور پیدا می‌کنند تا همسر آینده خود را انتخاب کنند. این دختران که معمولا از خانواده های ضعیف هستند همراه با والدین یا دوستان خود در این پارک به دنبال زوج مناسب برای خود می گردند. دختر و پسرانی که در این پارک همدیگر را پیدا می‌کنند همینجا نیز جشن ازدواج خود را برگزار می‌کنند.

برای مردمان کولی بلغار، این محل بهترین مکان برای انتخاب دختران خوب و هنرمند است و هرکس بتواند در این بازار عروس خوبی پیدا کند شانس زیادی داشته است. قیمت پیشنهادی خانواده عروس با توجه به مسائلی نظیر زیبایی دختران ، تحصیل و هنرمندی آنان متغیر است.

مردم این منطقه از شهروندان رومانی الاصل و مسیحیان ارتودوکسی هستند که روابط دختر و پسر پیش از ازدواج را محدود می‌کنند. "کلادژی”ها از قدیم مسگر بوده اند. آنها اجازه نمی دهند دخترانشان بعد از 15 سالگی به مدرسه بروند و آنها را خیلی زود به خانه بخت می‌فرستند.

 


مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۸تیر
با توافق هسته‌ای ایران و غرب پیش بینی می‌شود در قالب یک برنامه زمان بندی وزنه ۱۱ تحریم بین‌المللی از پای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران باز شود.

براساس توافق ایران با گروه ۱+۵، صادرات و واردات و حمل نفت، فرآورده نفتی، گاز و پتروشیمی ایران، واردات تجهیزات یا تکنولوژی کلیدی نفتی به کشور، سرمایه گذاری خارجی در صنایع نفت و انرژی، طراحی و ساخت نفتکش، خدمات بیمه‌ای یا بیمه اتکائی نفتکش‌ها، ارائه خدمات پرچم و تعیین وضعیت برای کشتی‌های نفتکش و گازبر ایرانی آزاد خواهد شد.

همزمان با قوت گرفتن احتمال لغو یکجای تمامی تحریم‌های نفتی ایران بازارهای جهانی نفت و انرژی و همچنین شرکت های بزرگ چند ملیتی به لغو تحریم های نفتی ایران واکنش‌های مختلفی نشان داده اند.

شلمبرژه آماده بازگشت شد

پال کیبزگارد مدیر اجرایی شرکت انگلیسی-آمریکایی شلمبرژه که یکی از بزرگ ترین شرکت‌های خدمات نفتی در جهان به شمار می‌رود از بازگشت قریب الوقوع خود به صنایع نفت و گاز در صورت لغو تحریم‌ها خبر داده است.

آفریقای جنوبی مشتری نفت شد

آنکوانا ماشابان وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی هم با بیان اینکه  با توجه به امضای توافق هسته‌ای به ایران و ۶ قدرت جهانی، آفریقای جنوبی به دنبال از سرگیری روابط تجاری با ایران از جمله واردت نفت است، گفت: آفریقای جنوبی هرگز موافق اعمال تحریم‌ها علیه ایران نبوده و پالایشگاه‌های نفت این کشور از منع صادرات نفت علیه ایران لطمه خوردند.

آسیایی‌ها کاندیدای خرید نفت ایران

خبرگزاری‌های بین‌المللی گزارش می دهند: پالایشگاه های آسیایی که انتظار دارند تهران در تلاش برای باز پس گیری سهم خود از بازار، نفت خام خود را با قیمتی رقابتی عرضه کند، آماده اند تا به محض شنیدن خبر لغو تحریم ها، نفت بیشتری از ایران وارد کنند.

بی کی نامدو رئیس چند پالایشگاه شرکت هندوستان پترولیوم در واکنش به لغو تحریم‌های نفتی ایران، تصریح کرد: اگر پس از توافق خدمات بیمه ای برای پالایشگاه‌های هند در دسترس باشد و ایران به ارائه تخفیف در قیمت نفت و هزینه حمل آن ادامه دهد، ما به دنبال خرید نفت این کشور خواهیم بود

رایزنی نفتی روس‌ها برای ایران در اوپک

الکساندر نوواک وزیر فدراسیون انرژی روسیه با بیان اینکه دولت روسیه با عبدالله البدری دبیرکل اوپک روز ۳۰ جولای در مسکو در مورد بازارهای نفت و وضعیت ایران رایزنی خواهند کرد، اعلام کرد: روسیه که رقم تولید خود را به بالاترین رقم از زمان فروپاشی شوروی سابق یعنی ۱۰.۷۱ میلیون بشکه در روز رسانده، سال آینده نیز تولید بالای خود را حفظ خواهد کرد.

علاقه مندی دوباره شل برای بازگشت

سخنگوی شرکت انگلیسی-هلندی هم با بیان اینکه این شرکت خواهان همکاری و مشارکت در پروژه های نفت و گاز ایران با رعایت کامل قوانین موجود در بندهای توافق هسته ای است، تاکید کرد: شل خواهان حضور در طرح های توسعه‌ای و ظرفیت های موجود در صنعت نفت و گاز ایران است.

در همین حال در طول یک ماه گذشته تاکنون شرکت انی ایتالیا، توتال فرانسه، لوک اویل و گازپروم روسیه و چندین شرکت سوئیسی، آلمانی و فرانسوی خواستار بازگشت به بازار و صنایع نفت و انرژی ایران شده اند.

واکنش نفتی ایران به لغو تحریم‌ها

سید محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه قراردادهای فروش نفت برای سال ٢٠١٥ با مشتریان سنتی، به صورت کامل امضا شده است، گفت: مشتریان سنتی ایران آماده افزایش خرید نفت از ایران هستند.

حسین اسماعیلی مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت لینده، زیمنس، مرسدس دایملر، باسف، فولکس واگن، جی آی زد (GIZ) و دهها شرکت آلمانی، اوایل هفته آینده و بعد از توافق ایران و ١+٥ بعنوان نخستین هیئت بلند پایه اروپایی وارد تهران می شوند.

محمد حسن پیوندی معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به برگزاری کنفرانس همکاری مشترک ایران و اتحادیه اروپا در هفته آینده، اظهار داشت: در این کنفرانس که می توان آن را نخستین اقدام مشترک اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا باشد، بسیاری از مسئولان تجاری و صنعتی کشورمان سخنرانی خواهند داشت.

علی محمد بساق زاده مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم تاکید کرد: با ورود مشتریان اروپایی به بازار جهانی محصولات پتروشیمی ایران قیمت این محصولات افزایش می یابد، زیرا پیش از این شرکت های پتروشیمی به دلیل محدودیت مشتری مجبور به کاهش قیمت ها بودند.
مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۴تیر

مجله خبری اینترنتی گیلان