مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۳۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۹شهریور

بوید کوهن در مجله «Fastco Exist» اولین رتبه بندی مربوط به 10 شهر هوشمند جهان را بر اساس معیارهایی همچون نوآوری و ثبات منتشر کرد که در کمال شگفتی پایتخت اتریش رتبه نخست این فهرست را از آن خود کرد.

 کوهن پس از تحقیقات گسترده ای که سال گذشته پیرامون نوآوری شهرهای هوشمند در سراسر جهان انجام داد توانست برای اولین بار به رتبه بندی شهرهای هوشمند در سطح جهان دست یابد. 

بنا بر عقده کوهن، نوآوری و ثبات از مهمترین معیارهای تعیین یک شهر هوشمند هستند. همچنین استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مدیریت بهینه منابع نیز از دیگر فاکتورهای برجسته در این رده بندی به شمار می روند.

اصطلاح «شهر هوشمند» اندکی مبهم به نظر می رسد. برخی افراد از آن به عنوان شهری یاد می کنند که از ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره می برد تا خدمات عمومی را در اختیار شهروندان بگذارد و بعضی افراد دیگر بر این باورند که شهرهای هوشمند فناوری اطلاعات و هر آنچه مربوط به آن می شود را مورد استفاده قرار می دهند تا هوشمندترین و کارآمدترین منابع را مورد استفاده قرار دهند و در نتیجه بتوانند هزینه استفاده از انرژی را به حداقل برسانند، نحوه ارائه خدمات را بهبود بخشند، کیفیت زندگی را ارتقا دهند و میزان آسیب رسانی به محیط زیست را به میزان قابل ملاحظه پایین بیاورند و البته تمام این اتفاقات را در سایه استفاده از نوآوری ها و به حداقل رساندن مصرف سوخت های کربنی محقق سازند.

وین

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹شهریور
مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹شهریور
 این کلیسای خاص طوری طراحی شده که همیشه می توانید چشم انداز اطراف را در آن مشاهده کنید. این کلیسا طراحی ویژه ای دارد که از هر طرف متفاوت به نظر می رسد. از یک زاویه انگار کاملا بسته است و از زاویه دیگر انگار اصلا کلیسایی وجود ندارد. 

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹شهریور
 زیبایی بدنه از مهم‌ترین عناصر خودرو از زمان پیدایش آن بوده  است. همواره بهترین طراحان و هنرمندان در صنعت خودروسازی به کار گرفته شده‌اند تا خودرویی طراحی کنند که در یک نگاه بینندگان را محصور زیبایی خود کند.

اما زیبایی خودرو فقط با یک طراحی عجیب و متفاوت تعریف نمی‌شود. استفاده از زبان خاص در کنار تلفیق مناسب عناصر زیبایی می‌تواند مجموعه‌ای آشنا و در عین حال چشم نواز را رقم بزند.

در این مقاله به معرفی ۲۰ خودروی زیبا که طی ۱۰ سال گذشته تولید و عرضه شده‌اند، خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که در این لیست مدل‌هایی قرار دارند که شاید شروع کننده زبان طراحی شرکت‌ها نباشند، ولی پس از طی مسیر تکامل حال کاملا پخته و زیبا هستند.

۲۰- مازراتی گرن توریسمو

زیباترین خودرو‌های دهه‌ی اخیر (1)

مازراتی از دیرباز به ساخت خودرو‌های زیبا و لوکس شهرت دارد. گرن‌توریسمو نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی تهاجمی و کشیده این خودرو لوکس به همراه تغییرات جزیی صورت گرفته در مدل ۲۰۱۵، گرن توریسمو را تبدیل به خودرویی کرده که هر نگاهی را به سوی خود جلب می‌کند.
مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹شهریور
مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۹شهریور

این راه که «اُرسوند» Øresund نام دارد  و در جولای سال ۲۰۰۰ افتتاح شده است.

قسمت اول این مسیر، یک پل دو خطه به طول ۸ کیلومتر است، در ادامه پل به یک جزیره مصنوعی به نام «پبرهلم» می‌رسد و در اینجا تبدیل به یک تونل زیرآبی ۴ کیلومتری می‌شود. این تونل «دروگدن» نام دارد.

پهنای این مسیر ۲۳٫۵ متر است. هر روز ۱۷ هزار وسیله از این مسیر گذر می‌کنند.

هزینه ساخت این پل-تونل حدود ۵٫۷ میلیارد دلار بوده است.

ممکن است در یک نگاه ساده‌اندیشانه ساخت بناهایی اینچنین بزرگ، از نظر اقتصادی توجیه‌ناپذیر باشد. اما حتی اگر آسایش و رفاه مردم، حفظ جان آنها و صرفه‌جویی عظیم در وقت تلف‌شده شهروندها را هم در نظر نگیریم و فقط روی بُعد اقتصادی تمرکز کنیم، باید بگوییم که برآوردها نشان می‌دهد که افزایش حمل و نقل و مبادلات اقتصادی ناشی از این مسیر باعث شده است که دو کشور تا حالا ۱۱ میلیارد دلار سود کنند. به علاوه، ورودیه دریافتی هم ظرف ۳۰ سال، هزینه ساخت را جبران خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از 1پزشک، اگر از آدم‌های اهل دیدن سریال باشید، احتمال دارد که این مسیر را در سریال جنایی The Bridge دیده باشید. این سریال البته نسخه آمریکایی هم دارد (آخرش فرصت تماشای این سریال را علیرغم دانلود آن پیدا نکردم!)

جالب است که این راه، نه‌تنها اثر مخرب زیست‌محیطی نداشته است، بلکه قسمت زیرآبی آن با انبوهی از موجودات دریایی پوشیده است، طوری که نقش یک صخره مصنوعی غنی را بازی می‌کند.

دست آخر باید بگوییم که پل-تونل ارسوند، بنای منحصر به فردی نیست. چین، ژاپن، کانادا و کره جنوبی هر کدام یک پل-تونل دارند و آمریکا هم سه پل-تونل دارد که یکی از آنها که در سال ۱۹۵۷ بنا شده است، قدیمی‌ترین پل-تونل دنیاست.

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۱شهریور

 کشور ایالات متحده را می‌توان یکی از رقابتی‌ترین بازارهای جهان دانست. مردم در ایالات متحده روی برند خاصی تعصب ندارند و همواره با تحقیق بهترین محصول را برای خرید انتخاب می‌کنند. به همین دلیل نیز معمولا رده‌بندی فروش محصولات مختلف در این کشور برای تولیدکنندگان حائز اهمیت است زیرا علاوه بر پتانسیل فروش بالای محصولات، می‌توانند از عملکرد خود نیز ارزیابی مناسبی داشته باشند.

با توجه به موارد ذکر شده ما به بررسی لیست رضایت‌مندی مشتریان در زمینه برندهای خودروسازی در ایالات متحده پرداخته‌ایم. بر اساس آمار سازمان رضایت مشتریان این کشور، نمره کلی میزان رضایت مصرف کنندگان از خودرو‌های خود برای سومین سال متوالی افت داشته است و نسبت به سال ۲۰۱۴، ۳.۷ واحد کاهش را تجربه کرده است. کلاس فارنل مدیر عامل این سازمان در این خصوص افزود:

 خودروهای کنونی نسبت به نمونه‌های ۱۰ سال گذشته پیشرفت بسیاری کرده‌اند اما این آمار زنگ خطری است برای خودروسازان در رابطه با کیفیت محصولات تولیدی خود. تعداد خودروهای فراخوانده شده برای اعمال تعمیرات لازم به بیشترین میزان خود رسیده است که با توجه به تکنولوژی‌های تولید پیشرفته نباید شاهد این روند باشیم.

از ۲۷ برند بررسی شده تنها آکورا و بی‌ام‌و در جلب رضایت مشتریان موفق عمل کرده‌اند و ۱۵ برند دیگر در این زمینه نسبت به سال ۲۰۱۴ افت کرده‌اند. به طور کلی خودروسازان ژاپنی بهترین عملکرد را داشته‌اند و فورد نیز در میان خودروسازان هم‌ وطن خود بالاترین نمره رضایت‌مندی را بدست آورده است.

در ادامه به لیست کامل میزان رضایت‌مندی مشتریان می‌پردازیم:

۱- لکسوس

رده‌بندی رضایت‌مندی مشتریان برند‌های خودروسازی جهان

لکسوس نسبت به سال گذشته تغییری در عملکرد خود نداشته است و با نمره ۸۴ به عنوان خودروساز پیشرو در این زمینه عمل کرده است.
مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۱شهریور

 برج ایفل (La Tour Eiffel) که حالا 126 سال دارد و نماد فرانسه و پاریس است از ابتدای راه‌اندازی‌اش در سال 1889 تا امروز، در میان بناهای دنیا بیش‌ترین تعداد بازدیدکننده‌ را داشته است. این برج در کنار «موزه لوور» و «کاخ ورسای» از جاذبه‌های اصلی گردشگری فرانسه است.

ایفل با حدود 300 متر ارتفاع، در کنار رود «سِن» و پارک «شان دو مارس»، روز و شب پذیرای گردشگران زیادی است. در تابستان مردم در اطراف ایفل و در پارک زیر آفتاب می‌نشینند. شبِ ایفل هم زیبایی خاص خودش را دارد. با تاریک شدن هوا، چراغ‌های برج روشن می‌شود و در سیاهی شب چراغ‌های چشمک‌زن ایفل شادی گردشگران را به همراه دارد.

بازدیدکننده‌های ایفل بعضی‌ها رو به برج روی چمن‌ می‌نشینند و از خودِ آن و یا در کنارش، عکس می‌گیرند. برخی هم در صف‌های طولانیِ پله و آسانسور می‌ایستند تا از برج بالا بروند و پاریس را از بالای ایفل ببینند. قایق‌های حامل مسافران هم که روی رود سِن هستند در مسیرشان به برج نزدیک می‌شوند و این‌جا هم جایی است که عکس‌های زیادی گرفته می‌شود.

رود سن و برج ایفل

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۱شهریور

 ولفگانگ دورهایمر، مدیرعامل بنتلی مدت‌ها وعده داده بود این شاسی بلند سریع‌ترین، قدرتمندترین، لوکس‌ترین و گران‌ترین شاسی بلندی خواهد بود که تاکنون ساخته شده است. 

مدیرعامل بنتلی در بیانیه‌ای اظهار کرد: بنتایگا، بنتلی شاسی بلندهاست و در بخش شاسی بلند تعریف جدیدی از لوکس ارایه می‌دهد و با ترکیبی از توجه دقیق به کوچکترین جزییات، قدرت حرکت در هر سطحی و فناوری پیشرفته، در هر محیطی که باشد تجربه واقعی از یک خودروی بنتلی را عرضه می‌کند. 

شاسی بلند بنتایگا که در آستانه نمایشگاه خودروی فرانکفورت در آلمان رونمایی شد، سیستم چهار چرخ متحرک با جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته و یک موتور 12 سیلندر توربوشارژ دو قلو با قدرت 600 اسب بخار دارد و سرعتش می‌تواند در عرض چهار ثانیه از صفر به حدود 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن حدود 300 کیلومتر در ساعت است که رکورد پورشه کاین توربو اس و مرسدس بنز جی ال ئی 63 اس را می‌شکند.

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۱شهریور
مجله خبری اینترنتی گیلان