مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۲مهر
 مهر که می شود همه یاد درس و مدرسه، بوی کتاب های نو، نیمکت های چوبی، چوب معلم، روز معلم و ترکیب گل و خل می افتند. به علاوه هزار تا خاطره ریز و درشت دیگر، اما مهر، ماه محبت است و خش خش برگ های زرد زیر پاهای عابر پیاده در کوچه بای خلوت که لذت زندگی را برای شما به حدا علایش خواهد رساند، به خصوص که یک تابستان داغ و طولانی را پشت سر گذاشته باشی و گرما امانت را بریده باشد.

پاییز که بیاید حتما از نسیم خنک پاییزی که به صورتت می خورد به وجد می آیی و می گویی عجب فصل فوق العاده ای است این پاییز. البته وقتی فصل شما رویای باشد حتما باید بین دوست داشتنی دنبال افراد نخبه و ستاره هایی باشی که فوق العاده دوست داشتنی اند.

لیلا حاتمی

طالع بینی چهره های مشهور متولد ماه مهر؛ ماه آرامش و اصالت

در خصوصیات کلی متولدین ماه مهر یکی بیشتر از همه در بانوی آرام و متین سینمای ایران دیده می شود؛ آرامش. شما چه در برخورد عادی و طبیعی با لیلا حاتمی چه با تماشای فیلم هایش به همین آرامشی که در شخصیت او نهفته است، می رسید و همین حال تان را بهتر خواهد کرد و لیلا حاتمی را بین نام سلبریتی های مورد نظرتان چهره ای محبوب خواهید یافت. حتما می دانید همسر او علی مصفا هم یک مرد متولد ماه مهر است که اتفاقا همین آرامش را در او به وفور پیدا خواهید کرد.

حالا تصور کنید فرزندان آنها مانی و عسل چقدر آرام و ساکت هستند و احتمالا به درجه سایلنت بودن می رسند که شاید برای پدر و مادری که مدام سر کار هنری شان هستند این اتفاق ایده آل باشد.
مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۲مهر
مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۲مهر

 پُردرآمدترین شغل چیست؟» این سوالی است که شاید بارها در ذهن شما هم عبور کرده باشد. در شرایطی که مشکلات اقتصادی امرار معاش را برای افراد سخت کرده است شاید پرسیدن این سوال بیراهه نباشد.از سوی دیگر حجم بالای بیکاری در کشور گاهی باعث می‌شود که افراد از سر ناچاری تن به پذیرش شغل‌هایی با درآمد پایین بدهند. جمعیت عظیمی از نیروی کار معتقد است که امروزه درآمد و هزینه با هم همخوانی ندارد. یعنی هزینه ها بسیار بیشتر از درآمدهاست.

مشاغل خانگی یکی از مشاغل جذاب است که برخی افراد به دلیل محیط امن خانه آن را به عنوان یک بنگاه اقتصادی می‌پذیرند. برخی از این شغل‌ها صاحبان خود را به درآمدهای میلیونی می‌رسانند.

فرش بافی : 
فرش بافی از آن دسته مشاغلی است که می تواند درآمد سرشاری را برای افراد متقاضی شغل خانگی ایجاد کند. برخی از کارگاه های فرش بافی با دادن آموزش های لازم اطلاعات اولیه را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و بعد از تهیه وسایل لازم می توان کار فرش بافی را در منزل شروع کرد. برخی از افراد تا ماهی 5 میلیون تومان هم از این شغل درآمد کسب می کنند.علاوه بر این مسئله اشتغال زایی خوبی برای سایر افراد جویای کار فراهم می کنند.

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۲مهر

 اگر از شهر خوی در استان آذربایجان غربی به سمت چالدران از جاده زرآباد حرکت کنید در بین راه به منطقه‌ای خواهید رسید به نام جهنم دره.در نزدیکی روستای قریس که منطقه‌ای کوهستانی است جهنم دره واقع شده است.کمتر کسی به سمت جهنم دره می‌رود جز کسانی که به قصد کوهنوردی و شکار به این منطقه کوهستانی نزدیک می‌شوند.

 این منطقه به قدری برای بومی‌ها حواشی دارد و با مسئله مواجه است که کسی برای گشت و گذار به این منطقه نمی‌آید. اما علت اینکه این منطقه تحت این عنوان نامگذاری شده است این است که اطراف این منطقه را کوه‌های بلندی دربرگرفته و در دوران‌های گذشته تا سال‌های اخیر مأمن کسانی بوده است که با حکومت‌های مختلف وقت خود مشکل داشته‌اند و در این منطقه صعب العبور از مردم عادی دور می‌شده‌اند.

مجله خبری اینترنتی گیلان
۲۲مهر

 لباس ۱۲۰ ساله و دو تکه‌ای که ۱۰ عروس پیش از ابیگل در خانواده مادری‌اش پوشیده بودند، برای اولین بار توسط کینگستون بزرگ «ماری‌لوری وارن» و در سال ۱۸۹۵ پوشیده شده است. دختران لوری علاقه‌ای به پوشیدن لباس مادرشان نداشتند، اما نوه دختری‌اش ۴۰ سال بعد لباس را از گنجه بیرون کشید و دوباره بر تن کرد. بعد از آن بود که مادر و خاله کینگستون‌ها این راه را ادامه دادند و سنت پوشیدن یک لباس هماهنگ را ادامه دادند.

ابیگل که برای مراسم عروسی‌اش حاضر می‌شود، می‌گوید وقتی دختر کوچکی بوده است، در خانه پدر و مادرش عکسی از ۶ عروسی که این لباس را پوشیده‌اند، را می‌دیده است و همیشه فکر می‌کرده اگر خودش عروس شود همین لباس را خواهد پوشید.

لزلی مادر ابگیل که خودش هم با این لباس ازدواج کرده است، برای اولین بار لباس را بر تن خاله‌اش اوگدن دید، در آن زمان ۵ سال داشته و به نظرش این لباس زیباترین لباس عروسی بوده که دیده است و تصمیم گرفته حتما زمان ازدواج خودش از آن استفاده کند. او حالا خوشحال است که دخترش ابیگل هم به سنت خانوادگی‌شان احترام گذاشته و می‌خواهد همان لباس را بپوشد.

اما این لباس عروسی که آخرین بار در سال ۱۹۹۱ مورد استفاده قرار گرفته، دست خاله اوگدن بوده و وقتی آن‌ها سراغ لباس را می‌گیرند، با صحنه دلخراشی روبرو می‌شوند.

پارچه‌های لباس در اثر گذر زمان پوسیده و بخشی از ساتن‌های آن هم سوراخ شده بود، اما ابیگل ناامید نمی‌شود و با کمک یک طراح مد زیبایی لباس را بر اساس طرح اصلی آن برمی‌گرداند تا بتواند آن را بپوشد.

البته ابیگل برای مراسم عروسی از لباس دیگری استفاده می‌کند و این لباس خانوادگی را برای مراسم بعد از کلیسا بر تن می‌کند. همچنین در مراسم عروسی ابیگل عکسی از ۱۰ عروس قبلی که این لباس را بر تن کرده‌اند، به نمایش در می‌آید.

لزلی مادر ابیگل که حالا نگهدارنده جدید لباس محسوب می‌شود، از این اتفاق بسیار خوشحال است و می‌گوید: برای این که قرار است این سنت را نگهداری کنم، بسیار هیجان زده‌ام و از حالا باید به فکر عروس دوازدهم باشم!

 

مجله خبری اینترنتی گیلان
۱۶مهر

 خلاقیت و ابتکار در طرح‌های تبلیغاتی یکی از امتیازات یک محصول نسبت به رقباست. در اینجا گزیده ای از خلاقیت های گرافیکی در تبلیغات را برای شما گردآوری کرده ایم.

آژانس مسافرتی Urbi et Orbi

عکس: تبلیغات بسیار جالب و خلاقانه (49)

ما شما را دقیقا همان‌جایی می‌بریم که می‌خواهید!

آژانس تبلیغاتی: Agência3، ریو دو ژانیرو، برزیل
مدیر خلاقیت: Paulo Castro
مدیر هنری: Lucas Queiroz
کپی رایتر: Daniel Bensusan
انتشار: آوریل 2015

مجله خبری اینترنتی گیلان
۱۶مهر
 با نمایش دو اثر نقاشی از رهبر آلمان نازی در گالری "دفینه" تهران علاقمندان ایرانی می‌توانند روی دیگر پیشوای خونریز نازی‌ها را ببینند.

نمایشگاهی در تهران با عنوان "رنگ، بوم، معماری" در گالری "دفینه" افتتاح شده است که در آن 25 اثر هنری از هنرمندان داخلی و خارجی به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در میان این تابلوها که متعلق به گنجینه‌ رنگ و نقش مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان هستند دو تابلوی نقاشی آبرنگ از آدولف هیتلر و مربوط به قرن 19 میلادی نیز وجود دارد که برای اولین بار است به نمایش در می‌آید. گفته‌شده این دو تابلو احتمالا متعلق به یکی از رجال پهلوی بوده که در دوره حضور هیتلر در وین نقاشی شده است.

آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی از کودکی به نقاشی علاقمند بود آنطور که در سال 1905 وارد مدرسه هنرهای زیبای وین شد اما در آنجا علاقه اش به معماری را کشف کرد و مسیرش را تغییر داد.
 
بیشترین نقاشی‌های آن دوران هیتلر اما به زمانی بازمی گردد که در دسامبر 1907 مادرش را از دست داد و مجبور شد برای امرار معاش در وین نقاشی کند. او از روی کارت پستال‌ها طرح می‌کشید و به توریست‌ها می‌فروخت. او در این مدت بیش از دوهزار تابولی را نقاشی کرد و فروخت. او بعدها در جریان جنگ جهانی اول نیز در مدت خدمت سربازی اش نقاشی‌های روزنامه ارتش را نیز می‌کشید. شمار زیادی از این تابلوها بعدها جمع آوری شد و به موزه آرشیو ملی "باواریا" انتقال پیدا کرد. 

هیتلر در دوران صدراعظمی آلمان نیز علاقه به نقاشی را پی گرفت و در حالیکه در اوقات فراغت نقاشی‌ می‌کشید از نمایشگاه‌های نقاشی در آلمان نیز غافل نمی‌شد. در زیر شماری از تابلوهای او که در موزه باواریا نگهداری می‌شود را می‌بینید.

تصاویری از نقاشی‌های «آدلف هیتلر»
مجله خبری اینترنتی گیلان
۱۶مهر

 کیفیت استثنایی این الماس 100/20 قیراطی  و رتبه بندی «D» که به الماس‌های بی‌رنگ و بسیار نادر اطلاق می‌شود باعث شده است که این الماس در دسته الماس‌های برلیانی برش خورده در صدر قرار بگیرد. این الماس نه تنها بزرگترین الماس برلیانی برش خورده عرضه شده در حراجی است، بلکه این سنگ اولین الماس بالای یکصد قیراط فروخته شده در حراجی‌های ایالات متحده محسوب می‌شود. این سنگ خارق‌العاده گران‌ترین الماس بی‌رنگ فروخته شده در حراجی نیویورک است. الماس‌های به این اندازه معمولا به صورت برلیانی برش داده نمی‌شود و این نکته خود به جذابیت بیشتر این سنگ افزوده است.

 

مجله خبری اینترنتی گیلان
۱۶مهر

 این کلبه درختی زیبا به سبک هابیت‌ها ساخته و طراحی شده است. در تزئین و طراحی این کلبه درختی زیبا از علائم زبان اِلویش و یادگاری‌های دنیای هابیت‌ها استفاده شده است. برای مثال می‌توان به درب کوچک دایره‌ای کلبه درختی اشاره کرد که به شکلی هنرمندانه ساخته شده است.
 
برای ورود به این کلبه البته نیازی نیست که جادوگر، اِلف یا ترول باشید؛ کافی است پول آن را پرداخت کنید!

علاقه‌مندان به کتاب‌های ارباب حلقه‌های جی.آر.آر. تالکین و سه گانه‌ مشهور پیتر جکسون می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی مورد نظر مانند «بیلبو باگینزها» زندگی کنند. البته باید اعتراف کرد که این کلبه درختی از کلبه ساخته شده در فیلم به مراتب لوکس‌تر است.
 
این کلبه درختی حدودا در ارتفاع 5 متری از سطح زمین قرار دارد. این مهمانخانه‌ در داکوتای جنوبی ساخته شده و طرح کلی آن برگرفته از «سرزمین میانی» (نام یکی از سرزمین‌هایی تخیلی ارباب حلقه‌ها) است.
 
کلبه درختی هابیت‌ها در منطقه «بلک هیلز» ساخته شده است. این منطقه از جذابیت گردشگری بالایی برخوردار است.  علاقه‌مندان به ارباب حلقه‌ها می‌توانند بسته‌ی «شتو دِسولِی» را رزرو کنند، زیرا کلبه درختی بخشی از این بسته محسوب می‌شود.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید، مساحت کلی کلبه درختی 37 متر مربع بوده که بین دو درخت کاج ساخته شده است. در این کلبه درختی، شومینه گازی، کولر، یخچال، تلویزیون و تختخواب تعبیه شده است. بازدیدکنندگان کلبه درختی هابیت‌ها می‌توانند هنگام آشپزی یا گردش در اتاق کفش‌های پشمی هابیت‌ها را پا کنند.
 
گفتنی است کلبه درختی هابیت‌ها و مجموعه شَتو دسولی در مجموع می‌تواند پذیرای 16 نفر باشد. مساحت کلبه شتو دسولی حدود 380 متر مربع است. این ساختمان از دو ساختمان مجزا تشکیل شده که حمام آب گرمِ آن خاطره‌ای ماندنی را برای شما تداعی خواهد کرد.
 
حداقل زمان اجاره این مجموعه سه شب است که نرخ آن در فصول مختلف با هم تفاوت دارد. هزینه اجاره هر شب در تابستان معادل 675 دلار (حدود دو میلیون و سیصد هزار تومان)، در زمستان 595 دلار (حدود دو میلیون تومان) و در زمان کریسمس نیز 650 دلار (حدود دو میلیون و دویست هزار تومان) است. این مبالغ می‌تواند در زمان برگزاری مراسم ویژه نظیر مسابقات موتورسواری اِسترجیس بالاتر هم برود.
 
آقای ماک می‌گوید که حدود 20 سال است که همراه با همسرش در این حرفه مشغول به کار است. او می‌گوید که برای ساخت کلبه درختی حدود 70 هزار دلار هزینه کرده‌اند و سعی کردند که آن را به شکل کلبه‌ی هابیت‌ها درآورند. او در آخر می‌گوید: «همه می‌توانند در هتل‌ اقامت کنند، اما حالا دیگر همه دنبال یک تجربه منحصر به فرد هستند.»

مجله خبری اینترنتی گیلان
۱۶مهر

 مردان و زنان چیره دستِ مشهور به «تاکومی» بر روی خط‌های تولیدی این غول خودروسازی مشغول به کار هستند. آن‌ها برای افزایش توانایی‌های خود با دستی که تسلط کمتری به آن دارند، باید اوریگامی درست کنند.
 
مسئولان کارخانه لکسوس می‌گویند: «خودروی اوریگامی سطح تمرینات کارکنان را بالاتر برده و همچنین نام لکسوس را باری دیگر بر زبان جاری می‌کند.»
 
این خودرو از اتصال 1700 مقوای برش خورده با لیزر ساخته شده است. خودروی اوریگامیِ لکسوس مانند یک خودروی معمولی دارای فضای داخلی، درب باز شونده، چراغ جلو و فرمان محرک است.
 
این خودرو همچنین به یک موتور الکتریکی مجهز است که بر روی شاسی آلومینیومی و فولادی سوار شده و رانندگی با آن را ممکن می‌سازد. روبن مارکوس می‌گوید: «ساخت این خودرو کار دشواری بود. پنج نفر به صورت تمام وقت بر روی آن کار کردند تا بتوانند خودروی اوریگامی لکسوس را بسازند.»
 
همان‌طور که گفتیم این خودرو از با برش لیزری سه بعدی ساخته شده که قطعات آن البته قابل بازیافت هم هستند. تمام قطعات مقوایی این خودرو برش مخصوص به خود را داشته است. آن‌ها اعتراف می‌کنند که در ابتدا رویه آزمون خطا را پیش گرفته بودند و چندین اشتباه هم داشته‌اند که البته در ادامه برطرف شد.

مجله خبری اینترنتی گیلان