۰۴آذر
به گزارش گروه بین الملل صدخبر به نقل از سایت لبنان 24 فرودگاه بین المللی "دنور" آمریکا یکی از عجیب ترین و خطرناکترین فرودگاههای دنیا است همچنین فرودگاه "کرچول" فرانسه و فرودگاه "پرنس جولیانا" در دریای کارائیب در مراتب بعدی قرار دارد.
بنابراین گزارش روزنامه انگلیسی "تلگراف" لیستی ازفرودگاههای عجیب و خطرناک دنیا تهیه کرده است که به شرح زیر می باشد:
-فرودگاه بین المللی "دنور" آمریکا
از زمان افتتاح این فرودگاه در سال 1995 نظرات متفاوتی وجود داشت."مهندس فیلیپ اشنایدر"می خواست این فرودگاه را در زیرزمین بسازد و برخی دیگر پیشنهاد دادند این فرودگاه به عنوان یک پایگاه نظامی مخفی باشد.

-فرودگاه "کرچول" فرانسه
باند این فرودگاه در سراشیبی است، 537 متر طول و 18.5 درصد شیب دارد. همچنین خلبانها برای فرود باید بسیار مراقب باشند.

-فرودگاه بین المللی "پرنسس جولیانا" در نزدیکی دریای کارائیب
این فرودگاه دومین فرودگاه شلوغ شرق دریای کارائیب به شمار می آید و هواپیماها تنها در چند متری بالای سر مردمی که در ساحل نشسته اند پرواز می کنند.

-فرودگاه بین المللی "دن مینگ" در بانکوک
بین دو باند این فرودگاه زمین گلفی است که نیروی هوایی سلطنتی تایلند صاحب آن است.

-فرودگاه "گیبرالتار"
به دلیل کمبود زمینهای مسطح در نزدیکی کوه طارق باند این فرودگاه در کنار راههای شلوغ قرار دارد همچنین موانع ساده ای وجود دارد که مانع تصادف هواپیماها با خودروها می شود.

-فرودگاه بین المللی "کانسای" در ژاپن
برای جبران کمبود زمین مهندسها این فرودگاه را در فاصله سه مایلی ساحل "اوساکا" ساختند و ساخت آن چهار سال به طول انجامید.

-فرودگاه "بارا" در اسکاتلند
این فرودگاه در ساحل جزیره "هباردین" قرار دارد و از شنهای اسکاتلند برای ساخت باند موقت استفاده شد.
گفتنی است هرساله 1000 پرواز در این فرودگاه به زمین می نشیند.
بنابراین گزارش روزنامه انگلیسی "تلگراف" لیستی ازفرودگاههای عجیب و خطرناک دنیا تهیه کرده است که به شرح زیر می باشد:
-فرودگاه بین المللی "دنور" آمریکا
از زمان افتتاح این فرودگاه در سال 1995 نظرات متفاوتی وجود داشت."مهندس فیلیپ اشنایدر"می خواست این فرودگاه را در زیرزمین بسازد و برخی دیگر پیشنهاد دادند این فرودگاه به عنوان یک پایگاه نظامی مخفی باشد.

-فرودگاه "کرچول" فرانسه
باند این فرودگاه در سراشیبی است، 537 متر طول و 18.5 درصد شیب دارد. همچنین خلبانها برای فرود باید بسیار مراقب باشند.

-فرودگاه بین المللی "پرنسس جولیانا" در نزدیکی دریای کارائیب
این فرودگاه دومین فرودگاه شلوغ شرق دریای کارائیب به شمار می آید و هواپیماها تنها در چند متری بالای سر مردمی که در ساحل نشسته اند پرواز می کنند.

-فرودگاه بین المللی "دن مینگ" در بانکوک
بین دو باند این فرودگاه زمین گلفی است که نیروی هوایی سلطنتی تایلند صاحب آن است.

-فرودگاه "گیبرالتار"
به دلیل کمبود زمینهای مسطح در نزدیکی کوه طارق باند این فرودگاه در کنار راههای شلوغ قرار دارد همچنین موانع ساده ای وجود دارد که مانع تصادف هواپیماها با خودروها می شود.

-فرودگاه بین المللی "کانسای" در ژاپن
برای جبران کمبود زمین مهندسها این فرودگاه را در فاصله سه مایلی ساحل "اوساکا" ساختند و ساخت آن چهار سال به طول انجامید.

-فرودگاه "بارا" در اسکاتلند
این فرودگاه در ساحل جزیره "هباردین" قرار دارد و از شنهای اسکاتلند برای ساخت باند موقت استفاده شد.
گفتنی است هرساله 1000 پرواز در این فرودگاه به زمین می نشیند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی صدخبر
۹۳/۰۹/۰۴