مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۰۶آبان

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: میزان تولید فرش دستباف در گیلان به بیش از 44 هزار مترمربع در سال رسیده است.

مجید زیرک با اشاره به فعالیت 12 هزار و 456 نفر بافنده زن و 940 بافنده مرد در استان گیلان گفت: در مجموع 13 هزار و 396 بافنده فرش دستباف در استان گیلان در حال فعالیت هستند که از این تعداد 9 هزار و 500 نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی از فعالیت 16 اتحادیه صنفی بافندگان فرش دستباف در استان خبر داد و افزود: 35 کارگاه تولید فرش در استان با ایجاد اشتغال برای 549 نفر در حال فعالیت در سطح استان می باشند.

زیرک با اشاره به روند افزایشی تولید فرش دستباف در گیلان گفت: سال گذشته 44 هزار و 700 مترمربع فرش دستباف در کارگاه های فرش دستباف و نیز توسط بافندگان خانگی تولید شده است که از این میزان 42 هزار مترمربع توسط بافندگان بخش خانگی تولید و روانه بازار شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر لزوم حمایت های دولتی از بافندگان فرش دستباف و صیانت از این هنر و صنعت اصیل ایرانی گفت: در راستای آموزش، ترویج، حمایت و ساماندهی بافندگان فرش دستباف چندین تفاهم نامه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با نهاد های مرتبط منعقد شده است.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با مرکز ملی فرش، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان گردشگری و میراث فرهگی، انعقاد قرارداد مشترک با اداره کل فنی و حرفه ای و سازمان گردشگری و نیز کمیته امداد و اداره کل فنی و حرفه ای را از جمله مهم ترین فعالیت ها در ترویج و اشاعه و کمک به تولید فرش دستباف و حمایت از بافندگان فرش عنوان کرد.

وی ایجاد مجتمع های قالیبافی برای تولید فرش های ابریشمی و با متراژ بالا با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای را از جمله اهداف این تفاهم نامه ها عنوان کرد و افزود: آموزش تولید فرش دستباف و کمک به ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی دیگر از مهم ترین اقدامات در حوزه ی تولید فرش دستباف و ایجاد اشتغال خانگی است.

زیرک با اشاره به معرفی 572 بافنده فرش دستباف به سازمان تأمین اجتماعی در شش ماهه نخست سال جاری، به منظور برخورداری از مزایای بیمه تأمین اجتماعی مختص بافندگان فرش گفت: با اعمال سیاست های حمایتی دولت و ایجاد بیمه بافندگان فرش دستباف در سطح کشور از سال 87 تاکنون بیش از 9 هزار و 500 نفر بافنده فرش دستباف در سطح استان تحت پوشش بیمه ی تأمین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی همچنین با اشاره به افزایش رو به رشد بافندگان فرش دستباف در استان، تصریح کرد: از 4هزار بافنده فرش دستباف گیلانی در سال 84 طی مت 9 سال این میزان به بیش از 13 هزار بافنده فرش افزایش یافته است.

زیرک تأکید کرد: میزان تولید فرش دستباف در مدت دو سال اخیر از 12 هزار متر به بیش از 44 هزار مترمربع در سال رسیده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از صدور 6 فقره پروانه تولید کارگاه های فعال متمرکز و غیرمتمرکز فرش دستباف در استان در نیمه نخست امسال خبر داد.


۹۳/۰۸/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی