مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۲۹آبان


 

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی بر توانمندی ما در توسعه و تسهیل مراودات با اعضای اتاقهای بازرگانی کشورهای حوزه خزر می افزاید، میزبانی سازمان منطقه آزاد انزلی از پانزدهمین اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر را نقطه عطفی در این اجلاس به منظور توسعه مبادلات تجاری کشور های حوزه خزر اعلام کرد.

تیزهوش با بیان اینکه حضور مهندس رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در اجلاس چهاردهم که به میزبانی آستاراخان روسیه در اردیبهشت ماه سال جاری، با ارائه پیشنهاد میزبانی از سوی ایشان همراه شد، گفت: وینوکوروف رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آستاراخان و رئیس کنونی اجلاس با پیشنهاد مطرح شده موافقت کرده و اردیبهشت ماه سال آینده، منطقه آزاد انزلی میزبان پانزدهمین دوره این اجلاس بین المللی خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان گیلان به تشریح اهداف و ظرفیتهای این اجلاس پرداخت و افزود: توسعه همکاریهای تجاری منطقه ای میان اعضاء، بررسی مشکلات موجود در حوزه تجارت، حمل و نقل کشتیهای تجاری و کامیونها میان کشورها بهمراه بررسی راهکارهای رفع موانع کسب و کار در کشورهای یکدیگر از جمله مهمترین موضوعاتی است که در این اجلاس مورد بحث و مذاکره قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: از دیگر کارکردهای این اجلاس بین المللی در زمینه همکاری بخش خصوصی میان کشورهای عضو، استفاده از توانمندیهای طرف مقابل در خصوص بهره گیری از ظرفیتهای ارگانها و نهادهای بخش دولتی به منظور توسعه همکاریهای دو و چند جانبه است.

هادی تیزهوش تابان در پاسخ به سئوالی در ارتباط با جایگاه منطقه آزاد انزلی در اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی محدود به استان گیلان نیست بلکه این منطقه از نقاط قوت شمال کشور در عرصه تجارت و ترانزیت بین المللی است.

این فعال با سابقه حوزه بازرگانی اضافه کرد: وجود مزایا و معافیتهای قانونی متعدد برای جذب سرمایه گذار و فعالین اقتصادی خارجی از مزیتهای ویژه این منطقه است.

نایب رییس اتاق ایران -روسیه قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال- جنوب که تحلیل گران اقتصادی از آن به عنوان مسیر تجاری قرن بیست و یکم یاد می کنند را دیگر مزیت این منطقه آزاد اعلام کرد و افزود: طی یک سال گذشته تعامل بسیار خوبی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص توسعه همکاریها با اتاق بازرگانی استان شاهد هستیم که میزبانی این اجلاس یکی از این همکاریهای مشترک است.

 رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان گیلان با تصریح بر اینکه میزبانی منطقه آزاد انزلی از پانزدهمین اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر، فرصت بسیار مناسبی برای شناساندن ظرفیتها و فرصتهای سرمایه گذاری مشترک است، اضافه کرد: با برگزاری این اجلاس بین المللی در منطقه آزاد انزلی، علاوه بر اینکه سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی حاضر در این اجلاس با جاذبه های حضور در این منطقه آشنا می شوند، زمینه بازشناسی توانمندیهای فعالیت در تنها منطقه آزاد شمال کشور به ایرانیان نیز فراهم می شود.

تیزهوش تابان با بیان اینکه باید تمامی اقدامات و همکاریهای لازم را برای حضور سرمایه گذاران کشورهای حاشیه دریای خزر انجام دهیم، افزود:اگر تجار و بازرگانان کشورهای منطقه از مزایا و معافیتهای قانونی این منطقه برخوردار شوند، بسیاری از مشکلات تولید و تجارت میان اعضاء در سطح کشورمان برطرف می شود.

نماینده عالی بخش خصوصی استان گیلان در پایان تأکید نمود: تمامی مسئولین استان باید برای رشد منطقه آزاد انزلی همدل و همراه شوند، چراکه توسعه منطقه آزاد انزلی با توسعه اقتصادی، تجاری و رونق فضای کسب و کار در شمال کشور همراه خواهد بود

۹۳/۰۸/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی