مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۰۲دی

به گزارش صدخبر ؛امروزه دیگر گستره اخبار تنها در اختیار رسانه‌هایی نظیر رادیو و تلویزیون و روزنامه ها نیست.

با گسترش اینترنت و افزایش تعداد وب سایت ها وشبکه های اجتماعی سرعت نشر اخبار و حوادث در سرتا سر دنیا سرعت بسیار بیشتری پیدا کرده است.

کافی است که یک اتفاق در یک کشور به وقوع بپیوندد تا در کسری از ثانیه اخبار مرتبط با آن به لطف رسانه‌های مختلف در سرتاسر دنیا پخش شود.


هر ساله در سرتا سر دنیا اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد که به سرعت به بزرگ‌ترین خبرها در خبرگزاری‌های دنیا تبدیل می‌شود و توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند.

امسال نیز از این قاعده مستثنا نبوده و شاهد حوادث و اتفاقات مهمی در آن بوده‌ایم.

در ادامه قصد داریم تا به برخی از مهم‌ترین حوادث و اخبار در سال 2014 بپردازیم.

 

 

 


ناپدید شدن پرواز 370 خطوط هوایی مالزی
در تاریخ هشتم مارس سال 2014 پرواز 370 مسافربری خطوط هوایی مالزی در مسیر خود بین کوالالامپور و پکن در هوا ناپدید شد.

پس از آن حادثه بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین جستجوی دریایی و هوایی در تاریخ برای پیدا کردن هواپیمای گم شده انجام شد اماهیچ اثری از هواپیما پیدا نشد. بسیاری معتقدند که هواپیمای 370 مالزی جایی در اقیانوس هند سقوط کرده و به اعماق دریا رفته است.

احتمال حمله تروریستی نیز از سوی بسیاری از کارشناسان رد شده است. تا به امروز سرانجام پرواز 370 مالزی در پرده ابهام قرار دارد.


اعطای جایزه صلح نوبل به ملاله یوسفزی
ملاله یوسفزی 17 ساله امسال موفق شده لقب جوان‌ترین شخص تاریخ که موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شده است را به خود اختصاص بدهد. مالالا یوسفزی از 11 سالگی با نوشتن یک وبلاگ با هویت با نام "زندگی تحت سلطه طالبان" از حقوق زنان در پاکستان به ویژه حق تحصیل دفاع می‌کرده است.

هنگامی که نشریه نیویورک تایمز مقاله مفصلی در باره وی و فعالیت‌هایش چاپ کرد، شهرت وی دوچندان شد.

در سال 2012 طالبان چندین بار وی و خانواده‌اش را تهدید کرد.

ملاله یوسفزی حتی یک بار به طرز معجزه آسایی از حمله طالبان جان سالم به در برد.

ملاله یوسفزی در سال 2013 یکی از 100 شخص تأثیر گزار در دنیا از نگاه نشریه تایم نامیده شد. وی توانست در سال 2014 و در سن 17 سالگی جایزه صلح نوبل را دریافت کند.


حادثه تیراندازی به مایکل براون در آمریکا
تیر اندازی و کشته شدن یک جوان 18 ساله آفریقایی – آمریکایی توسط یک پلیس سفید پوست در ماه آگوست در آمریکا و تبعات آن به تیتر خبری بسیاری از خبرگزاری ها در سرتاسر دنیا تبدیل شد.

کشته شدن مایکل براون سبب شد تا چندین تظاهرات در آمریکا در مخالفت با خشونت و نژادپرستی شکل بگیرد.

هنگامی که قاضی دادگاه عالی در آمریکا در ماه نوامبر رأی به تبرئه پلیس تیر انداز در این حادثه را داد شدت اعتراضات در شهر فرگوسن آمریکا چند برابر شد.

دامنه اعتراضات فرگوسن به بسیاری از شهرهای دیگر امریکا نیز کشیده شد و خسارات زیادی نیز بر جای گذاشت.


چالش سطل آب یخ ALS

به گزارش بازارخبر، چالش سطل آب یخ برای حمایت از بیمارانی که به بیماری ALS مبتلا هستند توانست در تابستان سال 2014 شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کند.

در تابستان غیرممکن بود که وارد یک شبکه اجتماعی بشوید و شخصی را در حال ریختن آب یخ بر روی خود و دعوت کردن دوستان به انجام این کار را نبینید.

چالش سطل آب یخ ALS بیش از 4 میلیون بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

انجمن بین‌المللی حمایت از بیماران ALS نیز اعلام کرد که در طی یک ماه بیش از 100 میلیون دلار کمک‌های مردمی دریافت کرده است.


گروه تروریستی داعش

در اوایل سال 2014 میلادی خبر از ایجاد یک گروه جدید تروریستی در شمال آفریقا و خاورمیانه با نام گروه داعش (ISIS) به گوش رسید.

حملات وحشیانه و خلاف حقوق بشر و انتشار تصاویر وحشتناک از قتل عام مردم بی گناه توسط این گروه تروریستی به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و موج جدیدی از انتقادات و اعتراضات را در پی داشت.

آمریکا و کانادا با همکاری نیروهای نظامی چند کشور دیگر در ماه‌های اخیر حملات زیادی را بر روی پایگاه‌های این گروه تروریستی انجام داده‌اند.


هک شدن استودیوهای ساخت فیلم سونی پیکچرز
به گزارش بازارخبر، هک شدن استودیوهای فیل سازی سونی که در ماه گذشته نیز یکی دیگر از خبرهای پر سرو صدای سال 2014 بوده است.

یک گروه هکری که خود را حامیان صلح نامیده‌اند توانستند از پایین بودن سطح امنیت شبکه سونی پیکچرز سوء استفاده کنند و اطلاعات زیادی را از این شرکت به سرقت ببرند.

برخی از اطلاعات به سزقت رفته شامل ایمیل‌های مدیران ارشد سونی، فیلم‌های سینمایی پخش نشده این شرکت و رمزهای عبور اختصاصی وب سایت‌های مرتبط با سونی است.

این گروه هکری بارها مسئولان سونی پیکچرز را تهدید به حملات بیشتر کرده‌اند. در آخرین اقدام نیز این گروه تروریستی توانست شرکت سونی را مجاب کند که از پخش فیلم سینمایی مصاحبه که داستان حمله جاسوس آمریکا به کره شمالی و کشته شدن رهبر آن کشور را دنبال می‌کند، امتناع کنند.

منبع: بازار خبر
۹۳/۱۰/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی