مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۲۲دی


چین: پنج داستان جالب سال 2014

چین کشور تعجب آوری است و هر روز در این کشور حوادث جالبی رخ می دهد. روزنامه‌ها و اینترنت بعلاوه پوشش حوادث بی شمار سیاسی همیشه پیرامون عجایب گوناگون خبر می دهند. شاید گزارش هایی که ما برای شما انتخاب کردیم مایه لبخند و حوصله خوب تان شود.

بدون شک سفر فلورنتین هافمن با اردک بادی عظیم الجثه خود به پاره‌ای از شهر های چین از حوادث ممتاز تفریحی آن کشور از آب در آمده است. قبل از ورود این هلندی به چین اردک وی به 9 کشور سفر کرده ولی چنین بلا هایی که در چین رخ داد بخود ندیده است.

چند شهر چین که قرار نبود نمایش در آنجا برگزار شود اردک های تقلبی را به نمایش گذاشته که دارای خصوصیات خود بودند، مثلاً در دون گوان به اردک کلاه گیس آبی و مژگان چسپاندند. ولی اردک های تقلبی برای آن هلندی زیاد مساله ساز نبودند. بلای اصلی برایش طغیان آب در شهر گویان بود که بر اثر آن اردک بادی یک تنی بسته شده به یک سکوی فلزی ده تنی بر اثر سیلاب متواری شد و با همه مساعی انجام شده موفق به یافت آن نشدند. خوب بود که این هلندی چند اردک دستساز را دارا بود.

هافمن همچنین آفریده دیگر را ساخت. خرگوش سفید 25 متری از کاغذ ضد آب، چوب و پلی استراین و آنرا به مناسبت جشن اواسط پاییز در فرودگاه نظامی تائو یوان نصب کرد ولی این تندیس زیاد دوام نداشده و اتفاقاً بخشی از آن آتش گرفت و سوخت.

در سال 2014 زنان میان سال چین بصورت غیر مترقبه در مرکز توجه مد سازان جهانی قرار گرفتند. علت- پوشیدن فیسکینی بود. فیسکینی ماسک چسپانده به سر و گلو و دارای سوراخ‌ها برای چشمان، پره بینی و دهان و به برکت آن پوست صورت حتی در پلاژ خارج از دسترسی آفتاب باقی می ماند. عکس‌های این زنان چینی دارای ماسک در حال گردش در پلاژ دالیان بلافاصله خبر داغ اینترنت جهانی شد. فقط دو روز پس ظاهر شدن این عکس‌ها 12 میلیون نفر از کاربران یا در باره این موضوع تفسیر نوشته و یا آنرا برای دوستان خود ارسال کردند. یکی از وبلاگ نویسان چینی شوخی کرد: انگار غارتگران پول بانک به پلاژ هجوم بردند. دیگران نوشتند که فیسکنی به ماسک کشتی گیران مکزیک و یا لباس مرد عنکبوتی شباهت دارد.

زنان مدپوش چینی بسیاری چیز ها را اختراع می کنند. آن‌ها حتی مردان را مجبور کردند که با چشمان زنان به دنیا نگاه کنند. سال گذشته در چند شهر آن کشور به مردان پیشنهاد شد که آن‌ها خودشان درد زایمان را تحمل کنند. در شهر نانچان این پیشنهاد را به روز مادر در ماه مارس نسبت دادند. پزشکان به شکم مردان داوطلب سیم‌ها وصل کرده و در طول 30 ثانیه به آن‌ها برق می دادند. شدت درد مردان از 50 تا 500 واحد اندازه‌گیری می‌شد و اکثر مردان با رسید به میزان 100 واحد خواهش کردند که برق قطع شود. ولی یک نفر توانسته است شاخص 500 را تحمل کند و در توضیح گفت که او پدر بچه‌های سه قلو است و می‌خواست درد همسر خود هنگام زایمان را بفهمد. او اعلام کرد که درد وحشتناک بود. گفتنی است که از 1990 اکثر زنان چین (بیش از 50 درصد) ترجیح می دهمد به کمک عمل سزارین صاحب فرزند شوند.

مارک زاکربرگ مؤسس فیسبوک موفقترین شبکه اجتماعی امکان داشت در چین شخصیت سال شود. در اکتبر سال گذشته وی به پکن آمد و در دانشگاه پلی تکنیک چینگ خوا در طول نیم ساعت به زبان چینی به سووالات دانشجویان جواب داد. حضار متحیر شدند و زاکربرگ توضیح داد که او به فرهنگ چین علاقمند است و زن وی چینی تبار است. هر چند سخن گفتنش با لهجه شدید بود ولی دانشجویان از او با کف زدن‌های پر شور استقبال کردند و زاکربرگ بلافاصله به ستاره بلاگنویسان چینی بدل شد. آن‌ها نوشتند که مارک تمام هم خود را بکار می‌برد تا بازار با چشم انداز چین را از دست ندهد. خودش اعتراف کرد که وی دارد «سوسیالیم دارای خصوصیات چین را» مطالعه میکند و کتاب شی جین پینگ در باره اداره امور دولت را می خواند.

پاندا یکی از نماد های اصلی چین است. 29 جولای سال گذشته در پارک سفری چانگ لون استان گوانگ جو پاندای بنام تبسم گل داودی یک سه گلو را بدنیا آورد. این چهارمین مورد بدنیا آمدن سه قلو در خانواده پانداها است و اولین مورد زنده ماندن نوزاد ها است. اسم بچه پاندا ها بوسیله کنکور سراسری جهانی در طول سه ماه انتخاب شد. معیار اصلی سادگی یادگیری اسامی توسط کودکان و این بود که اسامی آرزو های کودکان را متظاهر کند. در نتیجه، اسامی پاندا های کوچوله «ستایش»، «جذاب» و «مامانی» برگزیده شد. برنده کنکور که سه اسم مناسب را پیشنهاد کرد 80 هزار یوان جایزه دریافت کرد.

در سراسر جهان حدود 1600 پاندا باقی‌مانده و به این خاطر علاقه چینی‌ها و جهانیان به آن‌ها بی کران است. تابستان سال گذشته قرار بود که روند زایمان پاندا از تلویزیون پحش شود. پاندا ماده 6 ساله از پارک ملی چنگ دو را برای ایفای نقش ستاره تلویزیونی آماده می‌کردند. وقتی دیدند که آن پاندا باردار است شرایط زیست و رژیم خوراکی او را بهتر کردند ولی بعد از چندی متوجه شدند که بارداری پاندا دروغین بود. روزنامه نگاران شوخی کنان گفتند که پاندا آن حالت را برای دستیابی به تغذیه اضافی که به مادران آینده می‌دهند صحنه سازی کرد.
خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/2015_01_12/282010373/

۹۳/۱۰/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی