مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۲۷دی

نمایشگاه دیترویت امسال ترکیبی از محصولات جدید و خلاقانه خودروسازان بزرگ و نسخه‌های جدید از مدل‌های قدیمی و پرطرفدار در دنیا بوده است. بسیاری از منتقدین خودرو معتقدند سه فاکتور اصلی که در نمایشگاه امسال بیش‌ازپیش مورد توجه بوده شامل قدرت بالا ، امنیت بالا ، مصرف کم و اقتصادی خودرو است.

 ژانویه هر سال تمام نگاه‌های علاقه مندان به خودرو و صنایع خودرویی به نمایشگاه بین‌المللی خودروی دیترویت دوخته‌شده است. نمایشگاه دیترویت بزرگ‌ترین نمایشگاه سالانه خودرو در آمریکای شمالی و یکی از معتبرترین‌ها در دنیا شناخته می‌شود. هرساله خودروسازان بزرگ دنیا تلاش می‌کنند تا جدیدترین محصولات خود را به این نمایشگاه برسانند تا آن‌ها را در معرض دید علاقه مندان و منتقدین صنعت خودرو قرار دهند و از گردونه رقابت تنگاتنگ بین خودروسازان عقب نیافتند.

نمایشگاه دیترویت امسال ترکیبی از محصولات جدید و خلاقانه خودروسازان بزرگ و نسخه‌های جدید از مدل‌های قدیمی و پرطرفدار در دنیا بوده است. بسیاری از منتقدین خودرو معتقدند سه فاکتور اصلی که در نمایشگاه امسال بیش‌ازپیش موردتوجه بوده عبارت‌اند از عملکرد بالای، امنیت بالا و مصرف کم و اقتصادی خودروفناوری بالا و پیشرفته نیز یکی دیگر از مشخصه‌های بارز خودروهای معرفی‌شده در نمایشگاه دیترویت امسال بوده است. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به بهترین و خاص‌ترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه امسال.


آکورا NSX
خودروی محبوب آکورا NSX مدت زیادی است که در بازارهای جهانی عرضه شده است و توانسته مشتریان خاص خودش را جذب کند. اما امسال آکورا به یک نسخه جدید از NSX وارد نمایشگاه شده است که علاوه بر تغییر در طراحی نمای بیرونی مشخصات فنی آن نیز با گذشته متفاوت است. آکورا NSX جدید یک خودروی هیبریدی با موتور 3.5 لیتری V6 به همراه موتورهای الکتریکی است.



اینفینیتی Q60
یکی از خیره‌کننده‌ترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه امسال محصول جدید لوکس ساز ژاپنی با عنوان اینفینیتی Q60 است که مشتریان زیادی را به غرفه این شرکت کشانده است. کانسپت اینفینیتی Q60 یک نمایی از خودروی لوکس آینده ژاپنی برای علاقه مندان به کوپه‌های اسپرت را نشان می‌دهد.



لکسوس GS-F
بسیاری از کارشناسان خودرو GS-F را در نمایشگاه دترویت امسال پاسخ لکسوس ژاپنی به ب ام و M5 آلمانی می‌دانند. لکسوس GS-F با یک موتور 5 لیتری V8 قدرتمند با توان 467 اسب بخار که بر روی آز سی اف کوپه نیز قرار دارد به جنگ با رقبای موجود در بازار رفته است.



جگوار F-Pace
گل سرسبد مدل‌هایی که شرکت جگوار در نمایشگاه دترویت امسال معرفی کرده است، خودروی نیم شاسی F-Pace بوده است. یکی از مشخصه‌های بارز جگوار F-Pac ظاهر دلربای آن برای علاقه مندان به این سبک خودروها است. طرح خودروی جگوار F-Pac در واقع از کانسپت محبوب C-X17 الهام گرفته شده است.


فورد GT

مدل محبوب و پرطرفدار فورد GT امسال یک بازگشت بسیار موفق در نمایشگاه دترویت داشته است. جدا از طراحی زیبا و خاص که می‌توان آن را ترکیبی از سوپر اسپورت های موجود نظیز فراری و لامبورگینی دانست، فورد GT متأسفانه دیگر موتور V8 خود را ندارد. فورد به‌جای آن از یک موتور 3.5 لیتری بهینه‌شده V6 استفاده کرده که بیش از 600 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.


تسلا مدل X کراس اوور
هیچ نمایشگاه خودرویی بدون حضور غرفه تسلا و یک محصول از این شرکت کامل نمی‌شود. آلون ماسک که این روزها با پروژه موشکی خود سروصداهای زیادی به پا کرده است، مدل X کراس اوور خودرو را به نمایشگاه دترویت امسال آورده است.



شورلت بولت EV

تسلا تنها شرکتی نیست که در نمایشگاه دترویت خودروهای الکتریکی محبوب عرضه می‌کند. شورات نیز از یک نسخه جدید بولت EV رونمایی کرد که گفته می‌شود با اعمال تغییرات فنی مصرف سوخت آن از قبل نیز کمتر شده است.


رنچ روور های دیزلی

شرکت رنچ روور در کنفرانس نمایشگاه امسال خود اعلام کرد که قصد دارد بسیاری از مدل‌های خود را به صورت دیزلی در سال 2015 برای بازارهای آمریکای شمال عرضه کند. لند روور جدید این شرکت با یک موتور 3 لیتری توربودیزلی باقدرتی معادل 254 اسب بخار عرضه خواهد شد.


بیوک کاسکادا

بیوک در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی در عرضه خودروهای جدید به بازار مواجه بوده است. حال جنرال موتورز تصمیم گرفته تا با عرضه یک مدل جدید در این نمایشگاه جان تازه ای به این برند بدهد. بیوک کاسکادا یک طرح رو باز اسپرت بر گرفته از اوپل کاسکادای آلمانی است.



کادیلاک CTS-V

کادیلاک CTS-V سریع‌ترین کادیلاک ساخته شده تاکنون است. از نظر مشخصات فنی موتور شورلت کوروت Z06 با قدرت 640 اسب بخار برای کادیلاک CTS-V استفاده شده است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در 3.7 ثانیه است.


مرسدس بنز GLE
مرسدس بنز در نمایشگاه دترویت امسال از نسخه جدید مرسدس GLE کوپه اسپرت خود رونمایی کرد. جای هیچ شکی وجود ندارد که هدف از GLE جدید از سوی مرسدس رقابت مستقیم با مدل X6 بوده است.


تویوتا تاکوما
چندین سال می‌شود که خودروهای پیک آپ تویوتا به ویژه تاکوما جز بی رقیب‌ترین ها در بازار این نوع خودروها محسوب می‌شوند. تویوتا امسال با آپدیت کردن تجهیزات و فیس لیفت مدل تاکوما وارد رقابت با برخی مدل‌های جنرال موتورز ازجمله کلورادو و کانیون رفته است.


شلبی GT350R

با وجود اینکه فورد جی تی امسال بسیاری از توجهات را در نمایشگاه به سمت خود جلب کرد اما با این حال نمی‌توان از خودرویی نظیر فورد موستانگ شلبی با ظاهری خاص و فریبنده‌اش گذشت. شلبی GT350R سکس از بهترین ترکیب‌های موتوری موجود در نمایشگاه امسال را دارد.


ب ام و سری 6
خودروساز آلمانی ب ام و امسال از نسخه‌های آپدیت شده مدل‌های سری 6 محبوب خود رونمایی کرد. نسخه‌های جدید سری 6 به عنوان مدل 2015 با تغییرات ظاهری جدید وارد بازار خواهد شد.


آلفارومئو 4C
آلفارومئو پس از 20 سال دوباره قصد دارد به بازار آمریکای شمالی وارد شود. برای دترویت امسال آلفارومئو یک نسخه رو باز از مدل 4C اسپورت خود با عنوان 4C اسپایدر را در نظر گرفته است.

۹۳/۱۰/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی