مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۰۵بهمن


فیس بوک بهتر از نزدیکان و خویشاوندان می تواند رفتار اشخاص را پیشینی کند

محققان دانشگاه کمبریج و استنفورد آمریکا، برنامه ای را طراحی نموده اند که به کمک تنها یک شبکه ی اجتماعی می تواند شخصیت و رفتارهای کاربران را بهتر از نزدیکان و خویشاوندان و حتی همسر فرد، تحلیل و توصیف کند.

به نوشته ی روزنامه ی "The New York Times "، دانشمندان این مدل را برروی کاربران شبکه ی اجتماعی فیس بوک آزمایش نمودند. در این آزمایش، 17 هزار نفر داوطلب شدند. آنها اجازه دادند که محققان تمامی موضوعاتی که آنها به اصطلاح، لایک کرده اند را مشاهده کرده و به برخی از سوالات درباره ی شخصیتشان پاسخ دادند. در همین زمان، خویشاوندان این داوطلبان نیز در اتاقی دیگر تلاش می کردند هر چه دقیقتر رفتار های شخص داوطلب را آنالیز و توصیف کنند.

برنامه ی مخصوص، پاسخ هر یک از داوطلبان را بررسی، ارزیابی و با لایک های گذاشته شده توسط او جمعبندی می کرد. در نهایت مشخص شد که این برنامه تنها با مشاهده ی 10 لایک در فیس بوک می تواند شخصیت و رفتار افراد را بهتر از همکاران و همسایه ها (با دیدن 70 لایک )، بهتر از والدین (با دیدن 150 لایک) و حتی بهتر از همسر (با دیدن 300 لایک) مشخص کند.
خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/news/2015_01_25/282371363/

۹۳/۱۱/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی