مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۲۴اسفند


استفاده از هورمون عشق به عنوان قرض هوشیاری

از ترشح هورمون "اکسی توسین" به عنوان هورمون عشق و اعتماد یاد می شود. 

این بدان خاطر است که این هورمون نقش ویژه ای در تنظیم روابط اجتماعی و تشکیل روابط نزدیک میان افراد می شود. دانشمندان روز به روز در حال کشف ویژگی های مختلف و خواص ناشناخته جدیدی از این ماده ی بیوشیمیایی هستند. بدین ترتیب محققان توانسته اند ثابت کنند که "اکسی توسین" همچنین می تواند از بی اشتهایی کاسته و ماهیچه های صورت را نیز جوان کند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه سیدنی استرالیا اعلام کرده است که هورمون عشق، توانایی های بیشتری دارد. بر این اساس، این هورمون مدت زمان حالت ناهشیاری یا به اصطلاح، حالت مستی حاصله از مشروبات الکلی را کاهش داده و موجب تسریع هوشیاری در فرد می شود. در حال حاضر، این آزمایشات تنها بر روی موش های آزمایشگاهی بررسی شده و درکل نتیجه بخش بوده اند. با این مقاله می توانید در نشریه ی "PNAS " آشنا شوید.

پیش از این، دانشمندان توانسته بودند به صورت عملی این موضوع را ثابت کنند که مصرف "اکسی توسین" منجر به مقاومت بدن در برابر نوشیدنی های الکلی و همچنین مواد مخدر روان گردان می شود. تحقیقات اخیر، مکانیسم عملکرد هورومون "اکسی توسین" بر روی مغز در زمان مصرف الکل را توضیح داده و توجیه می کند.
خواندن کامل متن: http://persian.ruvr.ru/news/2015_03_15/283323055/

۹۳/۱۲/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی