مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۲۷ارديبهشت


 برخی از این مواد شیمیایی عبارتند از : فتالات(Phthalates)معمولا از فتالات در ساخت محصولات پلاستیکی استفاده می‌شود، اما آن را می‌توان در برخی از عطرها و خوشبو کننده‌ها نیز مشاهده کرد. این ماده شیمیایی، بر روی سنتز هورمون تستوسترون تاثیر منفی می‌گذارد و همچنین باعث رشد نادرست و غیر طبیعی پسران شود. 

پارابن (Parabens) که به عنوان نگهدارنده در مواد آرایشی به کار می‌رود، تاثیر منفی بر روی سیستم هورمونی می‌گذارد و می‌تواند باعث ایجاد مشکلات در زمینه تولید مثل شود. مطمئن شوید در مواد آرایشی که استفاده می‌کنید موادی مانند: پروپیل پارابن، ایزو پروفیل پارابن، بوتیل پارابن و ایزوبوتیل پارابن وجود نداشته باشد. 

استات سرب(lead  acetate) – سم عصبی قدرتمندی است که باعث ایجاد مشکلات حافظه به فشار خون بالا می‌شود احتمال دارد ک این ماده شیمیایی نیز سرطان‌زا باشد در برخی از کشورها، استفاده از این ماده ممنوع شده است، اما در برخی دیگر از کشورها با خیال راحت به استفاده از آن ادامه می‌دهند. 

تریکلوزان و تریکلوکربن (Tricloson , TricLOCARBON) در خمیر دندان‌ها و در صابون مایع- ظاهرا برای دادن خواص آنتی باکتریال به آنها- به کار می‌روند. در واقع،‌ اصلا واقعیت ندارد که این مواد دست‌ها و داخل دهان را به طور موثرتر از خمیر دندان‌ها و صابون‌های معمولی تمیز می‌کنند، اما، این حقیقت دارد که آنها می‌توانند مضر باشند، چرا که بر روی عملکرد غده تیروئید و بر سیستم هورمونی تاثیر می‌گذارد. 

رتینیل پالمیتات و رتیونوئیک اسید( RETINYL PALMITATE, RETINOIC ACID) آنها را در کرم‌های ضدآفتاب و در کرم‌های ضد چین و چروک به کار می‌برند هر دو آنها خطر ابتلا، به سرطان پوست را افزایش می‌دهند.

فرمالدئید (Formalsehyde) ماده سرطان زایی است که در بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی به عنوان ماده نگهدارنده، استفاده می‌شود.
۹۴/۰۲/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی