مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۲۷خرداد

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی که هفته گذشته در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد، میزبان یک گاو یک میلیاردی و یک یوزپلنگی با قیمت 1.2 میلیارد تومان بود.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی همزمان با 10 ژوئن، (روز جهانی صنایع‌دستی) 20 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران گشایش یافته و در بیست و پنجم خرداد ماه –شب گذشته- به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه، آثار صنایع دستی و در مواقعی اشیای آنتیک دست‌ساز در معرض نمایش و فروش برای عموم قرار گرفته بودند.

در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، یک مجسمه گاو به نمایش گذاشته شده بود که یک میلیارد تومان قیمت داشت.

صاحب غرفه‌ای که این گاو در آن برای فروش گذاشته شده بود، اظهار کرد:‌ این گاو جزو آثار حجمی است و گرانترین اثر این نمایشگاه محسوب می‌شود.به گزارش اقتصادی نیوز، او همچنین توضیح داد: جنس این مجسمه فولاد است و برای تزئینات آن حدود دو کیلو گرم طلا کار شده است. در واقع بدنه این مجسمه فولاد است ولی نقاشی‌هایی روی آن طلاکوبی شده‌اند که جنس طلا دارند.

وی همچنین افزود: هنرمند این اثر فردی به اسم جهانگیر آیتی است که علاقه دارد حیوانات رابه صورت آثار حجمی در‌آورد و علاوه بر این گاو چند حیوان دیگر را به صورت اثر حجمی ساخته است.

این فروشنده درباره فروش آثارش توضیح داد: کلا رنج قیمت‌هایی که در غرفه من قرار دارند، بالاست. وقتی قیمت آثار بالاست، طبیعتا خرید و فروش کمتری هم انجام می‌شود ولی اغلب خریداران ما مجموعه‌داران هستند که به دنبال اثار آنتیک می‌روند و ما با آنها سر قیمت آثار به تفاهم می‌رسیم.
 باقی آثار این نمایشگاه نیز قیمت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتند. برای مثال می‌توان به قلیان 70 میلیون تومانی، جام 80 میلیون تومانی، کوزه 300 میلیون تومانی، دو جام کوچک 20 میلیون تومانی، خاتم‌های شش و پنج میلیون تومانی اشاره کرد.

علاوه بر گاو یک میلیاردی، در یکی دیگر از غرفه‌های نمایشگاه، یک یوزپلنگ یک میلیارد و 200میلیون تومانی برای نمایش و فروش گذاشته شده بود.

صاحب غرفه‌ای که محل نمایش این یوزپلنگ بود، درباره خود و اثرش این چنین توضیح داد: من عباس حسین‌آبادی هستم ملقب به سیاوش زرین چکش. من به همراه برادرم حسن حسین‌آبادی دو سال روی این یوزپلنگ کار کردیم. و بدنه آن را از آهن، خال‌هایش را از برنز، چشمش را از مس و مردمک چشم آن را از سرب ساختیم.

این فروشنده افزود: من در دنیا مجسمه‌ای مشابه به اثر خود ندیدم. در این مجسمه رنگ به کار نرفته، در حالی که رنگی دیده می‌شود و من نزدیک شش میلیون تومان برای آن هزینه کرده‌ام.

او در پاسخ به این سوال که بر چه مبنایی روی اثرش؛ یک میلیارد و 200 میلیون تومان، قیمت گذاشته است؟ پاسخ داد: من دلی این قیمت را روی اثرم گذاشتم. و هنوز کارشناس روی آن قیمت گذاری نکرده است. هرچند که من خود کارشناسم و بر مبنای زحمتی که برای اثرم کشید‌ه‌ام روی آن قیمت‌گذرای کرده‌ام.

او درباره مشتریانش توضیح داد: خریدار برای آثار من زیاد است. البته بیش‌تر آنها کلکسیون داران هستند. به تازگی یک نفر مشتری آمد و قدرت کار ما را دید و سفارش داد.

این هنرمند درباره اثرش گفت: ویژگی خاص این یوزپلنگ آناتومی منحصر بفرد آن است. هم وزن و هم اندازه این اثر مانند وزن و اندازه یوزپلنگ است.‌ ایده این کار زمانی به سرم زد که متوجه شدم، یوزپلنگ ایرانی در حال نابودی است و چون از این ماجرا ناراحت شدم، برای جلب افکار عمومی تصمیم گرفتم این یوزپلنگ را بسازم.

 

۹۴/۰۳/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۱)

: peux-tu nous donner une adresse internet où l’on peut admirer tes oeuvres STP ?J;o&qursai hâte de voir cela après un tel commentaire !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی