مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۳۱خرداد
هر کاری که از یک PC بر می آید را میتوان از یک گوشی هوشمند نیز توقع داشت. از همین روی میتوان به خوبی منتظر ورود هکر ها به گوشی هوشمند و همچنین آلوده شدن آن به بد افزارها نیز بود. به ویژه آنکه طی یکسال گذشته آنتی ویروس های موبایل نشان داده اند که چندان از پس صیانت و حفاظت هوشمند ها بر نمی آیند. در چنین جایی است که داشتن یک فایروال قوی بر روی گوشی هوشمند میتواند راه گشا باشد.

گوشی هوشمند شما به همان اندازه PC شما و حتی بیشتر در معرض حمله هکرها و بد افزارها قرار دارد. در واقع بد افزارهای موبایل از ژوئن 2000 شروع به کار کردند اما اولین بد افزار تروجان برای اندروید در سال 2010 توسط کسپرسکی مشاهده و کشف شد.

آنچه همه کارشناسان برای صیانت و حفاظت از داده ها و حمله هکرها و بد افزارها پیشنهاد میدهند در اولین قدم نصب یک آنتی ویروس و یک فایروال است و همین موضوع در مورد گوشی های هوشمند نیز صدق میکند. در نتیجه ما امروز سه نمونه از بهترین فایروال های موجود برای گوشی های اندروید را به شما معرفی میکنیم:

سه فایروال قدرتمند رایگان برای گوشی های اندروید
1 – NoRoot Firewall

نصب برخی ابزارها بر روی گوشی هوشمند نیاز به آن دارد که هوشمند شما به اصطلاح روت شده باشد و دسترسی به مراکز حساس سیستم عامل مجاز شده باشد. اما این برنامه همانطور که از نام آن بر می آِید نیاز به روت بودن هوشمند ندارد:

سه فایروال قدرتمند رایگان برای گوشی های اندروید

این فایروال یک شبکه مجازی برای شما ایجاد میکند که از مسیر آن شما را به اینترنت متصل میسازد. در نتیجه تمامی ترافیک انتقالی از مسیر این شبکه و این ابزار عبور میکند و به این ترتیب کل داده های شما صیانت میشود.

بعد از آنکه Connection شما ساخته شد همه برنامه هایی که قصد اتصال به اینترنت را دارند ابتدا باید مجوز شما را برای این ارتباط دریافت کنند. همینطور هرگونه ارتباطی از خارج با هوشمند شما نیازمند دریافت مجوز است که یک لایه امنیتی خوب را برای گوشی هوشمند شما ایجاد میکند.

همچنین فیلترهایی برای مجوز دادن یا بلاک کردن برخی آدرس های مشخص و درگاه های موجود بر روی وب نیز وجود دارد و با دسترسی به Log این ابزار میتوانید ببینید که چه کسی یا چه برنامه هایی قصد ارتباط و دسترسی به هوشمند شما را داشته اند.

برای دریافت این ابزار از Play Store به اینجا مراجعه کنید.

2 – LostNet NoRoot Firewall

برای نصب این ابزار نیز نیازی به روت بودن گوشی هوشمند نیست. این ابزار نیز همانند نمونه قبلی یک شبکه مجازی ایجاد میکند و در نتیجه شما کنترل کامل بر ورودی ها و خروجی های گوشی و همچنین اطلاعات جزئی و دقیق از داده های در حال دریافت و ارسال خواهید داشت:

سه فایروال قدرتمند رایگان برای گوشی های اندروید

این ابزار همچنین اجازه میدهد که با تعریف و تعیین پروفایل های متفاوت قوانین مشخص و معینی را در هر شرایط خاص برای انتقال داده ها تعیین کنید. این ابزار همچنین شبکه های تبلیغات را بر روی گوشی شما بلاک میکند و فهرست همه کشورهایی که هوشمند شما با آنها ارتباط برقرار کرده است را در اختیار کاربر میگذارد.

برای دریافت این ابزار از Play Store به اینجا مراجعه کنید.

3 – Firewall Gold

 این ابزار بر خلاف دو نمونه قبلی نیاز به روت بودن گوشی هوشمند دارد. کار آن دقیقا همانند هر فایروال خوب دیگری رصد و کنترل داده های ورودی و خروجی به هوشمند است. همچنین نه تنها برای هوشمند بلکه برای هر دستگاه دیگری با این ابزار میتوانید اقدام به ساخت پروفایل و سیاست گذاری برای انتقال داده ها کنید.

سه فایروال قدرتمند رایگان برای گوشی های اندروید

این ابزار یک ویژگی خوب برای حرفه ای ها دارد و آن تعریف اسکریپت ها است که به وسیله آن میتوانید به شکل موردی مثلا برای یک آدرس IP خاص یک سری قوانین مشخص ایجاد کنید.



آنچه طی یک سال گذشته مشاهده شده این است که عملیات های مجرمانه آنلاین رو به افزایش است به ویژه بر روی گوشی های هوشمند. پس برای نصب یک فایروال قوی بر روی هوشمند خود هیچ شکی نداشته باشید.
۹۴/۰۳/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی