مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۰۵مرداد

طی فصل نخست 2015 در مجموع 11.4 میلیون دستگاه پوشیدنی روانه بازار شده که رشد 200 درصدی نسبت به آمار 3.4 میلیونی فصل نخست 2014 را نشان می دهد.

 فهرست شرکت های فعال در زمینه تولید فناوری های پوشیدنی روز به روز در حال افزایش است و از سوی دیگر تعداد کاربران دوستدار فناوری که با این گجت ها بیشتر آشنا و سازگار می شوند نیز روند افزایشی را دنبال می کند. بنابر گزارش شرکت پژوهشی IDC، بازار جهانی برای دستگاه های پوشیدنی برای هشتمین فصل متوالی در سه ماه نخست 2015 رشد پایدار خود را دنبال کرده است که به معنای اشتیاق بیشتر مصرف کنندگان در سراسر جهان برای استفاده از این دستگاه ها و آگاهی از توانایی آنها برای کمک به داشتن زندگی فعال‌تر و سالم‌تر است.


 هرچند هنوز پرسش هایی درباره ارزشی که فناوری های پوشیدنی برای کاربران فراهم می کنند، مطرح هستند، تولیدکنندگان این دستگاه ها و توسعه دهندگان اپلیکیشن روند معرفی نسخه های بهتر از محصولات خود به منظور جلب رضایت کاربرانی که برای سلامت و تناسب اندام خود اهمیت قائل هستند را ادامه می دهند. طی فصل نخست 2015 در مجموع 11.4 میلیون دستگاه پوشیدنی روانه بازار شده که رشد 200 درصدی نسبت به آمار 3.4 میلیونی فصل نخست 2014 را نشان می دهد. در ادامه با برخی از بهترین برندهای فعال در زمینه تولید فناوری های پوشیدنی بیشتر آشنا می شویم.

فیت‌بیت


فیت‌بیت سال 2015 را به عنوان شرکت مسلط بر بازار دستگاه های پوشیدنی آغاز کرد. میزان فروش فیت‌بیت در فصل نخست سال جاری میلادی با معرفی سه محصول جدید شارژ، شارژ اچ‌آر و سرج در کنار ادامه تقاضا برای دستبند فلکس و گجت های وان و زیپ به رشد خود ادامه داده است. محصولات فیت‌بیت دامنه گسترده ای از کاربران از مردم عادی تا ورزشکاران حرفه ای را پوشش می دهند. فیت‌بیت با عرضه 3.9 میلیون دستگاه پوشیدنی در فصل نخست 2015 سهم بازار 34.2 درصد را به خود اختصاص داده است.

شیائومی

در اوایل سال جاری میلادی شیائومی موفق شد به نقطه عطف فروش یک میلیون دستبند هوشمند می بند (Mi Band) دست یابد. همانند تلفن های هوشمند شیائومی، عرضه می بند نیز در چین متمرکز شده بود، اما این شرکت طرح های بزرگی برای حضور در بازارهای جهانی دارد. شیائومی در فصل نخست امسال 2.8 میلیون دستگاه پوشیدنی را روانه بازار کرد و از این رو 24.6 درصد از بازار را به خود اختصاص داد. نکته جالب توجه این که شیائومی در کمتر از یک سال عنوان دومین تولیدکننده بزرگ دستگاه های پوشیدنی را از آن خود کرده است.

گارمین


خط تولید محصولات پوشیدنی هوشمند گارمین محبوب و گسترده است و حوزه های سلامت و تناسب اندام مانند ردیابی فعالیت های روزانه، دویدن، پیاده‌روی، انجام بازی گلف، و ردیابی چند ورزش را شامل می شوند. بیشتر محصولات گارمین دارای فناوری GPS هستند و کاربر را قادر می سازند تا موقعیت مکانی و مسافت فعالیت های خود را ردیابی کرده و برخی اپلیکیشن های اختصاصی این شرکت به ثبت سابقه فعالیت ها و ارائه هشدار اقدام می کنند. گارمین طی فصل نخست 2015 در مجموع 700 هزار دستگاه پوشیدنی را روانه بازار کرده و سهم بازاری برابر با 6.1 درصد داشته است.

سامسونگ


تقاضای جهانی برای ساعت های هوشمند گیر سامسونگ این شرکت را در میان برترین تولیدکنندگان دستگاه های پوشیدنی قرار داده است. خط تولید گیر که از سال 2013 معرفی شده است در حال حاضر شامل محصولات گیر، گیر 2، گیر 2 نئو، گیر S، و گیر لایو می شود. اما نکته ای که حضور سامسونگ را محدود کرده است توانایی جفت شدن ساعت های هوشمند این شرکت تنها با تلفن های هوشمند رده بالای سامسونگ است. سامسونگ با عرضه 600 هزار دستگاه پوشیدنی در فصل نخست 2015 توانست سهمی 5.3 درصد از این بازار را به خود اختصاص دهد.

جاوبُن


به لطف معرفی گجت UP MOVE و تداوم تقاضا برای دستگاه پوشیدنی UP24، جاوبن (Jawbone) موفق شد تا شرکت های پبل و سونی را پشت سر گذاشته و جایگاه پنجم را به خود اختصاص دهد. این شرکت در فصل دوم امسال نیز دو دستگاه پوشیدنی جدید روانه بازار می کند. جاوبن با عرضه نیم میلیون دستگاه پوشیدنی در فصل نخست 2015 موفق شد سهمی 4.4 درصدی از این بازار را به خود اختصاص دهد.

۹۴/۰۵/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی