مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۱۴مرداد

۳۰ قطعه از اشیاء و آثار فرهنگی متعلق به قبل و پس از اسلام، توسط ایتالیا به سفارت ایران تحویل داده شد تا شهریور ماه این آثار به ایران برگردد.

جمهوری اسلامی ایران به موفقیت جدید بین‌المللی در خصوص استرداد اموال فرهنگی مسروقه که به ‌طور غیرقانونی از کشور خارج شده بودند، دست یافت و برخی از آثار متعلق به دوران قبل و پس از اسلام که در سال‌های گذشته از کشور خارج و در ایتالیا توسط پلیس میراث فرهنگی شناسایی و توقیف شده بودند، در مراسمی در محل موزه هنرهای شرقی شهر رم به نماینده سفارت کشورمان تحویل داده شد.

پس از سال‌ها پیگیری مستمر حقوقی سازمان میراث فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و در نهایت پس از صدور رای دادگاه تجدید نظر شهر میلان، این اموال به ایران تحویل داده شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، محمدحسن طالبیان، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و پائولا پیاچنتینی، مسئول دفتر توقیف اموال فرهنگی مسروقه موزه ملی هنرهای شرقی شهر رم در این مراسم حضور داشتند. عکس های جواد غفاری از استرداد این اشیا باستانی را در زیر می‌بینید.

۹۴/۰۵/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۳)

ممنون از مطالب مفید و تازتون..
موفق باشین..
ای کاش ستونهای تخت جمشید و... منشور حقوق بشر کوروش بزرگ هم به کشور برگردد
لعنت به سران وشاهان وطن فروش قاجار وپهلوی که وطن عزیزمان را فروختند و آثار ملی و عتیقه هایمان را به غارت بردند مانند انگلیس فرانسه روسیه و آمریکا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی