مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۰۶مهر
 Ka-52 بالگردی تهاجمی و چند منظوره است که قادر به پرواز در همه شرایط آب و هوای جوی روز و شب می باشد این بالگرد توانائی مانور و قدرت زیادی را در میادین جنگ و نبرد در اختیار خلبان قرار میدهد و در کابین بالگرد  Ka-52 بر خلاف مدل Ka-50 که جا برای یک خلبان وجود داشت دو محل در نظر گرفته شده است یک جا برای خلبان و یک جا هم برای اپراتور می باشد.

بالگرد Ka-52 روسیه

صنایع نظامی کشور روسیه در سال 1997 میلادی کارخانه کاموف این بالگرد را با همکاری شرکت اسرائیلیIAI – Israel  Aircraft Industries Ltd  به خط تولید رسانده است.

بالگرد Ka-52 در میادین جنگ برای فرماندهی نیروهای درگیر در جنگ خیلی موثر و کارآمد است از این بالگرد برای مبارزه و از بین بردن اهداف مختلفی در میادین نبرد و جنگ طراحی و در نظر گرفته شده است  که مهمترین این اهداف به شرح زیر میباشند:

از بین بردن تانکها و وسایل زرهی سبک دشمن که برای این منظور بالگرد را مسلح به راکتهای ضد تانک "ویخر" با برد 10 کیلومتر گردیده است.

بالگرد Ka-52 روسیه

سیستم اویونیک پروازی بالگرد Ka-52 مجهز به انواع سیستمهای ناوبری اینرسیالی و خلبان خودکار و سیستم هد آپ دیسپلی یا (اچ یو دی) و نمایشگرهای جهت هدفگیری می باشد که همگی به نحو مناسبی در کابین بالگرد و در دسترس خلبان و اپراتور  نصب  قرار گرفته اند برای تعیین هدفهای زمینی کارشناسان کارخانه کاموف بالگرد Ka-52 را مجهز به یک تثبیت کننده تلویزیونی فرو سرخ کرده اند که به راحتی می تواند هدفهای را در میادین جنگ تا فاصله 20 کیلومتری در روز و 13 کیلومتر در شب تعیین کند و از توانائی ها دیگر این بالگرد در این است که  قادر به انجام آن کمک و تعیین آتش دقیق برای نیروهای زمینی خودی در جنگ میباشد و همچنین توانائی از بین بردن هدفهای پرنده مانند بالگردها ،هواپیماهای جنگی که در ارتفاع کم و با سرعت زیر صوت پرواز می کنند و یا هواپیمایهای بی سرنشین دشمن که در در میدان جنگ در حال عملیات و پرواز و شناسائی هستند را می باشد که برای این منظور بالگرد مجهز به راکتهای  هوا به هوا "ایگلا" گردیده است.

کابین بالگرد Ka-52 هم ضد گلوله می باشد و در قبال گلوله های تا کالیبر12.7 میلی متری و ترکشهای توپهای 23 میلی متری مقاوم است.

بالگرد Ka-52 روسیه

در روی موتورهای بالگرد سیستمی نصب گردیده است که از پراکندگی اشعه مادون قرمز جلوگیری میکند که باعث جلوگیری از برخورد و هدف گرفته شدن کمتری توسط راکتهای مادون قرمز می باشد.

در این بالگرد هم سیستم کاتاپولت هم نصب شده است و در هر شرایطی اضطراری خلبان و اپراتور بالگرد می توانند آنرا ترک کنند.

در اطراف بدنه این بالگرد دو بالچه نصب گردیده است که در روی آنها مهمات و باکهای سوخت اضافی قرار دارند بالگرد مجهز به دو موتور توربینی TVZ-117VMA که هر کدام 2200 اسب بخار تولید می کنند ،بالگرد  Ka-52 قادر به حمل تا 2.5 تن مهمات می باشد.

بالگرد Ka-52 روسیه

ویژگیهای بالگرد Ka-52:

- خدمه پرواز دو نفر (یک نفر خلبان ویک نفر اپراتور)
   
 -  قطر چرخانه اصلی(متر) 14,5
    
- طول بدنه با ملخ چرخان (متر) 16
    
- طول بدنه(متر) 14.2
   
- ارتفاع (متر) 4.9
   
- عرض با طول بالها 7.3
  
- وزن خالی (کیلوگرم) 7800
  
- ماکزیمم بیشینه وزن برخاست (کیلوگرم) 11300
  
- سقف پرواز خدماتی(متر) 3900
  
- ماکزیمم سقف پرواز(متر) 5500

- شعاع عملیاتی ( با مهمات کامل) 1100 کیلومتر

-حداکثر بار مفید (کیلوگرم) 2800

- پیشرانه دو دستگاه موتور توربو شفت  مدل ТВk-2500 ساخت کارخانه موتورسازی کلیموف

هریک به قدرت ماکزیمم 2700 اسب بخار

- حداکثر سرعت اوج گیری 2700  متربرثانیه

- ماکزیمم بیشینه سرعت پرواز بصورت شیرجه 350 کیلومتر برساعت

- بیشینه سرعت پرواز در سطح افق 260 کیلومتر برساعت

- سرعت پرواز به بغل ( چپ و راست ) 80 کیلومتر برساعت

- سرعت پرواز به عقب 90 کیلومتر برساعت

بالگرد Ka-52 روسیه

مهمات قابل حمل توسط بالگرد روسی Ka-52 به شرح زیر می باشد:

- توپ 30 میلی متری مدل 2А42 با 500 گلوله

- 12 قبضه راکت ضد تانک "ویخر" با برد 10 کیلومتر

- 4 قبضه (دو قبضه در هر طرف) راکت هوا به هوای "ایگلا"  

-  دو بلوک راکت غیر هدایت شوند NAPA-134 و یا چهار بلوک راکت غیر هدایت شوند NAPA-8 و یا چهار قبضه راکت غیر هدایت شونده NUR  مدل С-24 و یا دو عدد بمب500 کیلوی FAB-500 و یا سه عدد بمب ناپالم
۹۴/۰۷/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی