مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

مجله خبری اینترنتی گیلان

دولت و ملت همدلی و هم زبانی

۰۶مهر

 این سازه عظیم به یک سمت کج بوده و به گونه‌ای طراحی شده است که گویا از فضا به زمین شلیک شده است.
  چینک در زمینه معماری سازه‌هایی با توهم بصری تخصص دارد و پیش از این نیز طراحی ساختمانی با نمای آجرهای در حال سقوط در «کارگات» و نیز ساختمان شناور در «کاونت گاردن» را برعهده داشته است. جدیدترین اثر او با ارتفاع 35 متر که در جنوب شرق لندن نصب شده است از بلندترین طراحی‌های امسال نمایشگاه لندن است.

 طراح این اثر می‌گوید: «این منطقه زمینی خالی و بسیار صاف و مناسب بود که برای نصب یک مجسمه بلندپروازانه بهترین گزینه بود. نیاز به حفاری فونداسیون 25 متری و ریختن 420 تن بتن مانند کاونت گاردن نبود و همین مسئله خیال من را بسیار راحت می‌کرد اما از سوی دیگر آن شیطنت درونی من وادارام می‌کرد خودم را به چالش بکشم.» این مجمسمه با 1 هزار و 180 متر فولاد ساخته شده است و وزن آن به 15 تن می‌رسد و روی فونداسیونی با عمق 25 متر و وزن 120 تن قرار گرفته است که می‌تواند وزن متوازن کننده را برای آن فراهم کند.

 


موقعیت آن در کنار رودخانه تیمز در «گرینویچ» به این معنی است که این مجسمه در پشت سد «میلنیوم» لندن و بقایای برج‌هایی قرار گرفته است که زمانی بزرگترین برج گاری اروپا بود. چینک می‌گوید: «همانند تمامی آثار من، این هم واکنشی است به محیط. بازخورد آن عالی است و در آن از زبان بصری فولاد استفاده شده است که البته با زبان کابل‌ها همراه است و همین زبان کابل و فولادهای کج در سد نیز استفاده شده است. تاریخ غنی تولید برق و فروش آن در این سد آن‌قدر غنی است که بر اساس همین غنی بودن تاریخی به سمت استفاده از دکل‌های برق رفتم.»

او درباره انتخاب مکان این سازه می‌گوید: «در اینجا آب هست اما ساختمان‌های زیادی نداریم که نمای این سازه را کور کنند و به این ترتیب با استفاده از نورهای زیبا، این سازه، زیبایی فوق‌العاده‌ای به هر چیزی می‌دهد که در مسیرش قرار گرفته است.» یک اثر دیگر از این مجموعه که یک دکل برق فشار قوی چرخنده است نیز در گالری «NOW» به نمایش گذاشته شده است.

 

 

 

۹۴/۰۷/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجله خبری اینترنتی گیلان

نظرات  (۱)

Kjempekule!! Liker så godt at sterke farger er Tain';)!!9;kk for koselig kommentar hos meg!! Heldigvis er hun på bedringens vei og har vært mye bedre idag!! Vet du om den kremen til å lindre også er for voksne?Lurer på om jeg er smittet:/Nattaklem fra størstepia

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی